Analogfreak (oregistrerad) Postat 28 mars 2009 Postat 28 mars 2009 Ett förslag vore att den som drar igång en sån här kul grej som ädelfisken nu gjorde har rättigheterna till den. Då är det han som har wav-filen och lägger bara upp en mp3 för att folk ska kunna lyssna. Den som säger tjing får då wav-filen skickad till sig som då gör sina pålägg och mixar ihop en ny wav-fil. En kopia till mp3 görs för att ladda upp på forumet. Den nya wav-filen skickas till ädelfisken i det här fallet som då ersätter den ursprungliga. Nästa som säger tjing får då den nya wav-filen skickad osv... 😮
SoloNo1 Postat 28 mars 2009 Postat 28 mars 2009 Ett förslag vore att den som drar igång en sån här kul grej som ädelfisken nu gjorde har rättigheterna till den. Då är det han som har wav-filen och lägger bara upp en mp3 för att folk ska kunna lyssna. Den som säger tjing får då wav-filen skickad till sig som då gör sina pålägg och mixar ihop en ny wav-fil. En kopia till mp3 görs för att ladda upp på forumet. Den nya wav-filen skickas till ädelfisken i det här fallet som då ersätter den ursprungliga. Nästa som säger tjing får då den nya wav-filen skickad osv... 😉 Låter som en ypperlig idé.
laxlaxlax Postat 28 mars 2009 Trådstartare Postat 28 mars 2009 Jag kommer inte att genomföra den. Vill nån annan ta tag i dom är det deras väska. Rättigheter bryr jag mig inte heller om. Gör färdigt den här istället. Analogfreak - du som har en så fin gitarr, lägg lite ackord i nån av verserna?
Analogfreak (oregistrerad) Postat 28 mars 2009 Postat 28 mars 2009 Jag kommer inte att genomföra den. Vill nån annan ta tag i dom är det deras väska. Rättigheter bryr jag mig inte heller om. Gör färdigt den här istället. Analogfreak - du som har en så fin gitarr, lägg lite ackord i nån av verserna? Har du tappat intresset för din låt? Jag tycker den innehåller så mycket redan så det blir grötigt om man lägger på ännu mer grejer. Mp3-filen börjar låta så sliten efter alla komprimeringar. Har du den inte kvar så som du gjorde den fast i wav-format? 😆
Overkill Postat 28 mars 2009 Postat 28 mars 2009 Har du tappat intresset för din låt? Jag tycker den innehåller så mycket redan så det blir grötigt om man lägger på ännu mer grejer. Mp3-filen börjar låta så sliten efter alla komprimeringar. Har du den inte kvar så som du gjorde den fast i wav-format? 😆 Poängen var väl aldrig att producera en topplistelåt utan bara låta alla som vill göra vad fasen de vill med låten och lägga på vad de känner för. Alltså mer som en kreativ startpunkt än något med intentionen att få en perfekt produktion.
Analogfreak (oregistrerad) Postat 28 mars 2009 Postat 28 mars 2009 Jag kommer inte att genomföra den. Vill nån annan ta tag i dom är det deras väska. Rättigheter bryr jag mig inte heller om. Gör färdigt den här istället. Analogfreak - du som har en så fin gitarr, lägg lite ackord i nån av verserna? Har du tappat intresset för din låt? Jag tycker den innehåller så mycket redan så det blir grötigt om man lägger på ännu mer grejer. Mp3-filen börjar låta så sliten efter alla komprimeringar. Har du den inte kvar så som du gjorde den fast i wav-format? 😆
SoloNo1 Postat 30 mars 2009 Postat 30 mars 2009 (redigerat) Nu fick man lite lite tid att lägga lite pålägg, la på en cello efter gitarren, samt är det ett litet nytt parti med gura på efter också. Tog även bort bruset som kom med förra gången, du kan inte klistra in basen i denna versionen istället? ________________________________________________________________________________ ____________________________________________ Fick trycka in allt med musen när jag körde cellon, lite jobbigt då man är van med en keyboard, vet inte ens tempot på låten, så ha överseende! hehe http://rapidshare.com/files/215427692/Projekt-2.mp3.html Här är en bättre länk utan väntetider. http://solono1.diinoweb.com/files/ Redigerat 30 mars 2009 av SoloNo1
aROCKER Postat 3 april 2010 Postat 3 april 2010 Vart kan man höra slutbollen på denna!? Va det SoloNo1 som var sist med att lägga...allting lite ute på nån share och ligger inte kvar!? Kan nån smiska iväg den till mig!? 😛 Kul att höra!
hegobald Postat 31 augusti 2011 Postat 31 augusti 2011 jaa.. Vars är låten? Den här borde ligga permanent på detta forum! 🥰
Guitar Nilsson Postat 31 augusti 2011 Postat 31 augusti 2011 jaa.. Vars är låten? Den här borde ligga permanent på detta forum! 🥰 Håller med. Har missat den här förut. Och många filer har försvunnit. Munspelet var suveränt, TV-spelsljuden, nja... Låten i sig var grym, lite Rogers Waters-vibbar kanske. Fast mest Lax lax lax vibbar.
aROCKER Postat 31 augusti 2011 Postat 31 augusti 2011 Håller med. Har missat den här förut. Och många filer har försvunnit. Munspelet var suveränt, TV-spelsljuden, nja... Låten i sig var grym, lite Rogers Waters-vibbar kanske. Fast mest Lax lax lax vibbar. Vem sitter på slutresultatet, vem lade sista prylen!? Kom igen nu!😲☺️
Shimmen Postat 31 augusti 2011 Postat 31 augusti 2011 Jag tycker att detta borde göras igen typ som studiofestivalerna. Startar en låt och låter den ligga upp i t.ex. 1 månad och det är då låten. Sen börjar man igen
aROCKER Postat 31 augusti 2011 Postat 31 augusti 2011 Jag tycker att detta borde göras igen typ som studiofestivalerna. Startar en låt och låter den ligga upp i t.ex. 1 månad och det är då låten. Sen börjar man igen Jasså, men man får ju inte ens höra slutet på denna så det är nog inte så bra idé trots allt.😆
SoloNo1 Postat 11 juni 2019 Postat 11 juni 2019 https://drive.google.com/file/d/1-aHDtgixVyjQxwTWw7ifpRqElL6_9nR8/view?usp=drivesdk
ONSatan Postat 12 juni 2019 Postat 12 juni 2019 Missade detta helt "när det hände". Sjukt trevligt att lyssna på OCH f-n vad jag gillar leadsången. Superskön röst!
SoloNo1 Postat 12 juni 2019 Postat 12 juni 2019 Det var galet kul, kanske är det någon här i forumet som har en början på en låt som kan byggas upp på samma sätt?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.