Fidden Postat 25 mars 2009 Postat 25 mars 2009 tyckte det var coolt och helrätt med rytmprylen som tbruce lade in, själva tanken var ju att få in nya infallsvinklar och idéer från olika håll. =) hur bra mår ljudet av mp3-komprimeringen är ju frågan dock, sången börjar kännas lite sliten nu 😲
tbruce Postat 25 mars 2009 Postat 25 mars 2009 Tycker du att det där passade in i låten? Tack, det var vänligt... 😎
Overkill Postat 25 mars 2009 Postat 25 mars 2009 Fler syntar! Kan ju bli en dntel-låt. Nästan i alla fall! 😎
drloop (oregistrerad) Postat 25 mars 2009 Postat 25 mars 2009 Efter munspelet fick jag J. Cash feeling så såg chansen att gå in och lägga lite stänger och windchimes och en gubbstämma på sista refrängen... Your browser does not support the HTML5 audio tag
Analogfreak (oregistrerad) Postat 25 mars 2009 Postat 25 mars 2009 Tack, det var vänligt... 😏 Du måste lära dig skilja på konstruktiv kritik och personangrepp. Jag menade inget illa mot dig personligen. ☺️
Harmonica mike Postat 26 mars 2009 Postat 26 mars 2009 Efter munspelet fick jag J. Cash feeling så såg chansen att gå in och lägga lite stänger och windchimes och en gubbstämma på sista refrängen... Your browser does not support the HTML5 audio tag Snyggt Loopen! ################################## Tbruce:s bidrag var mer av den moderna sorten,och det passar väl också in? Vitsen enligt trådskaparen Laxen,var ju att man lägger in sin egen lilla snutt/pålägg/tolkning i låten.Börjar vi ifrågasätta kanske uppfinningsrikedomen tar slut och tråden/låten dör,det vore trist.Nu finns det ju två möjligheter för den som känner sig manad: Tbruce:s version åt det moderna hållet.. samt Drloops verre,som är mera åt J.Cash hållet - som han uttryckte sig.. Synd dock att vi inte har allt på samma.. Laxen får väl gå in och justera som trådskapare,eller så blir det två versioner..ja ja vad vet jag..Diggar allt skarpt i vart fall. Lira på boys and girls. Mvh Micael
drloop (oregistrerad) Postat 26 mars 2009 Postat 26 mars 2009 Oj, jag tror bestämt jag laddade ned en version för lite. Jag tar hem tbruce version och lägger på mina grejer så klart. Men jag är på resande fot nu så jag kan inte fixa det förrän till helgen... usch. det var det dumt misstag av mig. Ber om ursäkt.
Harmonica mike Postat 26 mars 2009 Postat 26 mars 2009 Oj, jag tror bestämt jag laddade ned en version för lite.Jag tar hem tbruce version och lägger på mina grejer så klart. Men jag är på resande fot nu så jag kan inte fixa det förrän till helgen... usch. det var det dumt misstag av mig. Ber om ursäkt. Ingen fara Loopen,i denna tråd förlåter vi allt 😉 Mvh Micael
drloop (oregistrerad) Postat 26 mars 2009 Postat 26 mars 2009 Japp, hann med innan flyget. Your browser does not support the HTML5 audio tag
Harmonica mike Postat 26 mars 2009 Postat 26 mars 2009 Japp, hann med innan flyget. Your browser does not support the HTML5 audio tag Härligt Loopen,då är ordningen återställd och vi tågar vidare mot evigheten.. Mvh Micael
drloop (oregistrerad) Postat 26 mars 2009 Postat 26 mars 2009 Mmm, jodu. Hann precis innan taxin till flyget kom... Sedan var det inte samma startpunkt på klippen så jag handjagade in mina grejer. Ja nu ja.
djstyler Postat 26 mars 2009 Postat 26 mars 2009 Fast det börjar bli taskig kvalité på vocalsen efter alla exporteringar! Det skrapar satan på s'en hoss mig...
aROCKER Postat 26 mars 2009 Postat 26 mars 2009 (redigerat) Blir en skön Lennon-vibb i slutändan då!? Lite "trasig" radio EQ på detta sedan! Finns det ingen basist och gitarrist som vill hänga på mina släptrummor i outrot! Lite The Beatles "Don´t let me down" /aROCKER Redigerat 26 mars 2009 av aROCKER
SoloNo1 Postat 26 mars 2009 Postat 26 mars 2009 Man kan ju inte annat än digga låten, väldigt vacker! Jag kan nog inte bidra till något slutgiltigt, men jag la på en väldigt kort gitarrslinga till aRockers trumkomp i ca 13 sekunder, detta är inte den senaste versionen då jag gjorde detta igår, men är det något ni gillar så kör jag vidare. http://www.speedyshare.com/320945496.html
nattvaktaren Postat 26 mars 2009 Postat 26 mars 2009 Du måste lära dig skilja på konstruktiv kritik och personangrepp. Eller så var det du som behövde lära dig? Låt mig bjuda på två exempel: Konstruktiv kritik - Bra idé att lägga ett syntriff i scorpionsballaden, men vad tror du om att fisa melodin genom ett bitcrushfilter istället? Personangrepp - Analogfreak verkar vara lika obildad som han är dryg.
Analogfreak (oregistrerad) Postat 26 mars 2009 Postat 26 mars 2009 Blir en skön Lennon-vibb i slutändan då!?Lite "trasig" radio EQ på detta sedan! Finns det ingen basist och gitarrist som vill hänga på mina släptrummor i outrot! Lite The Beatles "Don´t let me down" /aROCKER Outrot i "Strawberry Fields Forever" 😄
aROCKER Postat 26 mars 2009 Postat 26 mars 2009 Man kan ju inte annat än digga låten, väldigt vacker! Jag kan nog inte bidra till något slutgiltigt, men jag la på en väldigt kort gitarrslinga till aRockers trumkomp i ca 13 sekunder, detta är inte den senaste versionen då jag gjorde detta igår, men är det något ni gillar så kör jag vidare. http://www.speedyshare.com/320945496.html Jag hör inga nya gitarrer här inte!? Eller? /aROCKER
SoloNo1 Postat 26 mars 2009 Postat 26 mars 2009 (redigerat) Jag hör inga nya gitarrer här inte!? Eller?/aROCKER Haha, det har du fasiken rätt i, tankade aldrig hem filen och kollade, tydligen var det orginalet. Här kommer den, det är ju väldigt kort, finns alltså plats för många fler ideér efteråt! http://www.speedyshare.com/398943199.html Redigerat 26 mars 2009 av SoloNo1
aROCKER Postat 27 mars 2009 Postat 27 mars 2009 Funkar bra! Lägg det plus mer vändor och på den rätta versionen. Du har Drloop som har lagt, sedan TCBruce tror jag han heter. /aROCKER
SoloNo1 Postat 27 mars 2009 Postat 27 mars 2009 Funkar bra!Lägg det plus mer vändor och på den rätta versionen. Du har Drloop som har lagt, sedan TCBruce tror jag han heter. /aROCKER Oki, kul att det funkar, ska se vad jag kan göra ikväll, ska försöka lägga lite mer ifall jag kommer på något och på rätt version!
SoloNo1 Postat 27 mars 2009 Postat 27 mars 2009 (redigerat) TJING! Gitarr till trummorna. Här är den på den nyare versionen av låten. Någon annan får gärna ta över spelet efter det korta jag gjort. http://www.speedyshare.com/692736336.html "ajdå, hörde nu att det kom med oljud alldeles för tidigt när trummorna kommer in, åtgärdar det sen" Redigerat 28 mars 2009 av SoloNo1
drloop (oregistrerad) Postat 27 mars 2009 Postat 27 mars 2009 (redigerat) Ja nu ja. Lite gitarr twang på slutet. Skulle vilja ha en riktigt stor kör sista refrängvändan med trummor och guror. Om man nu får önska nåt... Redigerat 27 mars 2009 av drloop
Hemmpe Postat 28 mars 2009 Postat 28 mars 2009 Hej alla musikanter ,det här verkar hel kul ! la en bas på den coola låten i outrot med trummorna Fin låt lax.och riktigt fint sjunget av alla ,gillar munliret Blipp bloppet va nå nytt ..måste vänja öronen först 😄 vill tjinga Bas om det går bra, tog mej friheten ingen som lagt nån än hoppas det låter någerlunda bra annars lägger jag om den Va lite otight men sjyst med riktiga trummor , 🙂 guran slutet va ball . mvh Hemmpe Project studio Bas
Baktakt Postat 28 mars 2009 Postat 28 mars 2009 TJING! Eftersom jag sa "tjing" är det förstås min bas som gäller....la oxå bas efter trumintrot.....-skulle väl kunna tänka mig att plocka bort lågbasen och låta Hempes bas ligga i botten......-men det får bli senare i sådana fall 😄 Fan Hemmpe, nu är det krig.... 🙂 Your browser does not support the HTML5 audio tag
slejnard Postat 28 mars 2009 Postat 28 mars 2009 En regel som jag har förstått är att man ska säga TING innan man har spelat in. Red upp det här nu så ska jag lägga kärleksfulla strator å feta baslicks om ingen hinner före... väntar som sagt med tjuing...låter kärleken gro... 😄
Harmonica mike Postat 28 mars 2009 Postat 28 mars 2009 TJING!Eftersom jag sa "tjing" är det förstås min bas som gäller....la oxå bas efter trumintrot.....-skulle väl kunna tänka mig att plocka bort lågbasen och låta Hempes bas ligga i botten......-men det får bli senare i sådana fall 😄 Fan Hemmpe, nu är det krig.... 🙂 Your browser does not support the HTML5 audio tag Tjena Baktakten. Japp tjingar man så är det det som gäller,allt enligt trådskaparen firrens önskemål.Så från nu gäller din fil. Rock on boys and girls. Mike
Hemmpe Postat 28 mars 2009 Postat 28 mars 2009 haloj där Baktakten ..ok så här ligger det till ,jag är bäst ... ha ha ha nä skämta bara . Ta bort min bas vill inte tjaffsa om sånt, det är lungt .. kör på din bas , men det va roligt och lägga bas på en annan låt än ens egna mvh Hemmpe
Hemmpe Postat 28 mars 2009 Postat 28 mars 2009 så tog bort min bas från länken den blir bra låten tycker jag ni får göra den ordentligt senare .menar mp3 på mp3på mp3 blir lite kaka på kaka blir som en gammal sten kaka tack för mej får se om jag tjingar nått annat . mvh Hemmpe
SoloNo1 Postat 28 mars 2009 Postat 28 mars 2009 TJING!Eftersom jag sa "tjing" är det förstås min bas som gäller....la oxå bas efter trumintrot.....-skulle väl kunna tänka mig att plocka bort lågbasen och låta Hempes bas ligga i botten......-men det får bli senare i sådana fall 😮 Fan Hemmpe, nu är det krig.... 😄 Your browser does not support the HTML5 audio tag Det där passade fin fint!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.