laxlaxlax Postat 24 mars 2009 Postat 24 mars 2009 (redigerat) En låt helt utan glimten i ögat. Om ni får vibbar av att stå på fälten med vinden och håret, hålla handen och sjunga kumbaya så.. Bra! Nu kör vi. Jag tänkte att vi gör den här låten tillsammans. Lägg på allt ni känner för. Nybörjare och veterinärer veteraner lika välkomna. Hårdrockssolo! Änglafanfarer! Äggskalare. Och en himla massa 😆 Den som vill lägga något säger TJING, laddar upp en ny mp3a och nästa fortsätter efter att den förra TJING:en är färdig. Alltså kommer allt brännas fast. Så lägg inga maxade limiters på mastern. Regel 2: Man får säga TJING i förväg på att lägga bas eller piano eller vad man vill. Men en i taget lägger sitt skit. & Inget överseriöst pillande nu. Bara känn brisen, sträck ut handen och jobba tillsammans. Här är texten: All the people in this crowded room with their noses to the screen sitting crying in the whining room i thought we closed on christmas eve whatever happened to the easy tone? you taught me speak as i got here whatever happened to the guys i knew oh where were you lost away And i believe in love together and i believe in love today and i believe that one day a wind is gonna come and blow all the trolls away i remember good old hackyman and how he used to get me mad and i remember mr i watch the night and his insults that just were sad but dont just say it was an easy joke couse the words were rather hard happy christmas on you everyone i hope you anyhow feel loved And i believe in love together and i believe in love today and i believe that one day a wind is gonna come and blow all the trolls away Ja det kom med lite julreferenser här och där men jag hittade inget bättre ord som låg fint i käften. Men det kanske fortfarande är aktuellt till jul. Kram på er. Här är första filen: A wind is gonna come ETT Redigerat 24 mars 2009 av laxlaxlax
aROCKER Postat 24 mars 2009 Postat 24 mars 2009 Snygg låt! Mycket läcker...får man lägga lite trummor på outrot? /aROCKER
wonderboy Postat 24 mars 2009 Postat 24 mars 2009 Åh, jag vill vara med i ormgropen! Åker tyvärr till Malmö för att läsa resten av veckan men vem vet? Uppstår tid under kvällarna vill jag gärna ägna mig åt LÖÖÖW! Fint initiativ, Ädelfisk!
Harmonica mike Postat 24 mars 2009 Postat 24 mars 2009 Tjing på lite munspel då firren. Lirar in det om två timmar cirkus.. Mvh Micael
slejnard Postat 24 mars 2009 Postat 24 mars 2009 😆 Tjusigt! Avvaktar med tjing ett tag så kärleken får gro ett tag tag till...fin bit!
laxlaxlax Postat 24 mars 2009 Trådstartare Postat 24 mars 2009 (redigerat) Snygg låt!Mycket läcker...får man lägga lite trummor på outrot? /aROCKER Vaddå fråga? Kör! Redigerat 24 mars 2009 av laxlaxlax
aROCKER Postat 24 mars 2009 Postat 24 mars 2009 (redigerat) Regel 2: Man får säga TJING i förväg på att lägga bas eller piano eller vad man vill. Men en i taget lägger sitt skit. Meant it like a TJING! /aROCKER Redigerat 24 mars 2009 av aROCKER
nattvaktaren Postat 24 mars 2009 Postat 24 mars 2009 Jag känner mig orättvist behandlad och upplever att den så kallade kärleken i låten i första hand är byggd på och tar avstamp i ett (påhittat) massavståndstagande från mig och Hackeman. För att kunna låtsas gemenskap och kärlek mellan människor som aldrig ens träffats krävs det tydligen att man baktalar och hånar en annan. Ofint, och mycket riktigt utan all glimt i ögat.
Harmonica mike Postat 24 mars 2009 Postat 24 mars 2009 Tjing: Utlovat munspel på: A wind is gonna come version 2 http://www.speedyshare.com/572278917.html Lade lite stämmor på reff kören,men drog ned dom i ljudbilden.Ville inte trampa på ädelfiskarna Näste man/kvinna till rakning - bra låt laxen! Tjong! Mvh Micael
laxlaxlax Postat 24 mars 2009 Trådstartare Postat 24 mars 2009 (redigerat) Jag känner mig orättvist behandlad och upplever att den så kallade kärleken i låten i första hand är byggd på och tar avstamp i ett (påhittat) massavståndstagande från mig och Hackeman. För att kunna låtsas gemenskap och kärlek mellan människor som aldrig ens träffats krävs det tydligen att man baktalar och hånar en annan.Ofint, och mycket riktigt utan all glimt i ögat. Äh du vet ju själv att du är bitsk. Men sen förklarade du ju att det bara är för att du inte kan hantera dina frustrationer när du programmerar trummor. Så det är okej, men jag tycker det är lite synd. Säg till om du vill ha en kram istället nästa gång det känns jobbigt. 😛 Redigerat 24 mars 2009 av laxlaxlax
aROCKER Postat 24 mars 2009 Postat 24 mars 2009 Som sagt, nice låt och den vart ju inte sämre av Harmonica mikes bidrag. Nu har jag lagt trummor på outrot. Övergången blir lite sådär genom att fisken slår takt på guran...kanske nån kan sminka till det, ville liksom ha ett Beatlesfill in där! Rock on! Tänk på att hålla uppe nivån på insp. var lite låg redan. /aROCKER Plocka hem den här: http://www.speedyshare.com/427329197.html
hackeman Postat 24 mars 2009 Postat 24 mars 2009 Det här är så himla vackert att jag inte vågar fingra på det. 😏
Vakuumanka Postat 24 mars 2009 Postat 24 mars 2009 Det här är så himla vackert att jag inte vågar fingra på det. Måste hålla med dig! Sjukt fin låt! <3
Wetter Postat 24 mars 2009 Postat 24 mars 2009 ehum, jag tjingar på att lägga lite kör på refrängerna - snart klar, tror jag. Jättefin låt, hoppas jag tillför något Det visar sig!
Wetter Postat 24 mars 2009 Postat 24 mars 2009 ehum, jag tjingar på att lägga lite kör på refrängerna - snart klar, tror jag.Jättefin låt, hoppas jag tillför något 😲 Det visar sig! Version 4 hämtas här: Your browser does not support the HTML5 audio tag Slängde på lite körstämmor, skulle kunna snajsa till lite på sina ställen men jag skyndade på lite här innan läggdags. Som sagt, hoppas det tillför nåt till fina låten! Kul text Jag är inte så aktiv här men jag läser ju då och då så jag hänger ju ändå med.. hehe. Godnatt!
Analogfreak (oregistrerad) Postat 24 mars 2009 Postat 24 mars 2009 Version 4 hämtas här: Your browser does not support the HTML5 audio tag Slängde på lite körstämmor, skulle kunna snajsa till lite på sina ställen men jag skyndade på lite här innan läggdags. Som sagt, hoppas det tillför nåt till fina låten! Kul text 😲 Jag är inte så aktiv här men jag läser ju då och då så jag hänger ju ändå med.. hehe. Godnatt! Ååååh vad vackra stämmor...
Wetter Postat 25 mars 2009 Postat 25 mars 2009 -tack analogfreak 🙂 hm..lyssnar nu igen och undrar om inte kören blev lite för hög..? Hojta till isf så fixar jag till den, och dom där små sakerna jag retar mig på nu, avsluten på refr skulle kunna fixas lite med hör jag ju. Rackarns, jaja, blev lite snabbt gjort som sagt. /Åsa
slejnard Postat 25 mars 2009 Postat 25 mars 2009 Men ojojoj så 🙂 man blir. Underbara pålägg från alla hittills. Väntar med tjinget. -Tänkte köra ett metalsolo från 0.03 till 5.05 men jag är för trött nu så jag skippar det* *Ironimening som borde följts av en slickedenna (sån här) 😉
Analogfreak (oregistrerad) Postat 25 mars 2009 Postat 25 mars 2009 -tack analogfreak 😉 hm..lyssnar nu igen och undrar om inte kören blev lite för hög..? Hojta till isf så fixar jag till den, och dom där små sakerna jag retar mig på nu, avsluten på refr skulle kunna fixas lite med hör jag ju. Rackarns, jaja, blev lite snabbt gjort som sagt. /Åsa Jag tycker inte den ligger för högt. Här kan jag inte höja din karma... 🙂
Memphis Postat 25 mars 2009 Postat 25 mars 2009 Snygg låt laxis! Härligt munspelande av dig Mike och riktigt fina stämmor där Åsa. 🙂 /M
hackeman Postat 25 mars 2009 Postat 25 mars 2009 Version 4 hämtas här: Your browser does not support the HTML5 audio tag Slängde på lite körstämmor, skulle kunna snajsa till lite på sina ställen men jag skyndade på lite här innan läggdags. Som sagt, hoppas det tillför nåt till fina låten! Kul text 🙂 Jag är inte så aktiv här men jag läser ju då och då så jag hänger ju ändå med.. hehe. Godnatt! Och jag som inte trodde det kunde bli vackrare. Jag hade fel. Snygga körer! 😉
hackeman Postat 25 mars 2009 Postat 25 mars 2009 Ehhrr... jag fick precis gåshud på 2:a "and blow all the trolls away". 🙂
Overkill Postat 25 mars 2009 Postat 25 mars 2009 Ehhrr... jag fick precis gåshud på 2:a "and blow all the trolls away". 🙂 Första refrängen för mig. 🙂 Vad säger man? 😉
Harmonica mike Postat 25 mars 2009 Postat 25 mars 2009 Grymt Åsa 🙂 Bra lyft när du kom in! ############ Men var är basisten och pianisten/plockacke liraren? Det skulle sitta som en smäck. Mvh Micael
Wetter Postat 25 mars 2009 Postat 25 mars 2009 (redigerat) 😉 Pust! Tack för kommentarerna på kören!!! Känns bra det, var rädd att det blev för snabbt improviserat så jag skulle höra med nysovna öron idag att det lät helt fel.. Men det känns rätt okej idag med 🙂 Uppdaterat länken, fade-ade den ton jag retade mig mest på på slutet så nu hörs den inte lika tydligt iallafall 🙂 Kul detta! Redigerat 25 mars 2009 av Wetter
laxlaxlax Postat 25 mars 2009 Trådstartare Postat 25 mars 2009 (redigerat) Det här är så himla vackert att jag inte vågar fingra på det. 😄 Äh Hacke kom igen! För mig är det viktigare och gör mig gladare att du är med än att det låter TOTO. Jag gillar inte min egen sånginsats men kör ändå, vad ska man annars göra? Sitta och hålla käft? Vi gör ju musik för att det är kul! Redigerat 25 mars 2009 av laxlaxlax
tbruce Postat 25 mars 2009 Postat 25 mars 2009 Jag vill vara med! Men ska fundera lite till innan jag säger tjing.
tbruce Postat 25 mars 2009 Postat 25 mars 2009 Tjing! Filtrerad/bitcrushad cr-78 på andra versen. Ett helsicke att synka allt... 😉 http://www.box.net/shared/pazb1el6ym
Analogfreak (oregistrerad) Postat 25 mars 2009 Postat 25 mars 2009 Tjing! Filtrerad/bitcrushad cr-78 på andra versen. Ett helsicke att synka allt... 😲 http://www.box.net/shared/pazb1el6ym Tycker du att det där passade in i låten?
djstyler Postat 25 mars 2009 Postat 25 mars 2009 Tjing! Filtrerad/bitcrushad cr-78 på andra versen. Ett helsicke att synka allt... 😲 http://www.box.net/shared/pazb1el6ym Här måste jag hålla med Analogfreak, i en sånn här härlig låt ska man inte ha några sådana synthar i...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.