Niklas Gunhamn Postat 24 mars 2009 Dela Postat 24 mars 2009 Har ni någon erfarenhet av de "U47-kopior" som finns på marknaden? Tänker på t ex Peluso 22 47 eller Lawson L47MP. Eller för all del Neumann M 147. Att varken hitta eller punga ut för en original Neumann U47 är inte att tänka på just nu. Jag använder TLM103 och U87 och trivs jättebra med dessa mikrofoner. Har aldrig använt ngt i stil med U47, så jag vet inte vad man har att vänta sig. -niklas- Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 24 mars 2009 Dela Postat 24 mars 2009 (redigerat) Peluson har jag använt. Har inte A/B jämfört med någon annan mick. Låter bra, har haft den på sång. Låter lyx, eller vad man nu kan säga när man går på känsla. Jag kan tänka mig att investera i en Peluso. Redigerat 24 mars 2009 av drloop Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DivineCo Postat 24 mars 2009 Dela Postat 24 mars 2009 Jag har en TLM49 som jag är mycket nöjd med. Det är visserligen ingen direkt kopia men den har i alla fall samma stora kapsel som U47. U47 har jag dock aldrig testat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elof (oregistrerad) Postat 24 mars 2009 Dela Postat 24 mars 2009 Har ni någon erfarenhet av de "U47-kopior" som finns på marknaden? Tänker på t ex Peluso 22 47 eller Lawson L47MP. Eller för all del Neumann M 147. Att varken hitta eller punga ut för en original Neumann U47 är inte att tänka på just nu. Jag använder TLM103 och U87 och trivs jättebra med dessa mikrofoner. Har aldrig använt ngt i stil med U47, så jag vet inte vad man har att vänta sig. -niklas- Har ett matchat par Lawson L47or. Om de låter som U47or vet jag inte, de låter iaf mycket bra. Har även tillgång till en M147, som nästan aldrig används. M147an är ganska hård och jobbig i övre mellanregistret, inte någon rolig mick för pengarna tycker jag, den har en tydlighet som blir påträngande. Jag väljer alltid L47orna före M147an. Aldrig prövat Peluso. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dexter Postat 24 mars 2009 Dela Postat 24 mars 2009 (redigerat) Har ni någon erfarenhet av de "U47-kopior" som finns på marknaden? Tänker på t ex Peluso 22 47 eller Lawson L47MP. Eller för all del Neumann M 147. Att varken hitta eller punga ut för en original Neumann U47 är inte att tänka på just nu. Jag använder TLM103 och U87 och trivs jättebra med dessa mikrofoner. Har aldrig använt ngt i stil med U47, så jag vet inte vad man har att vänta sig. -niklas- Kolla recensionen av Flea 47 i senaste numret av Studio. Your browser does not support the HTML5 audio tag finns länk till okomprimerat ljudprov i 24 bitar (gitarren stämmer ur sig, jag vet. 🙂). Inspelningskedja: Flea 47 => Neve 1073 DPA => SSL Alpha-Link MADI AX. Sen en gnutta UAD LA-2A och lite SSL Mynx 4000 eq. Gitarren lajnad genom en API 3124. Hälsn Dex. Redigerat 24 mars 2009 av Dexter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 24 mars 2009 Dela Postat 24 mars 2009 Jag har en Lawson L47 och är mycket nöjd med den. Inte prövat någon annan dock.. känns inte som det behövs 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.