Jump to content
Annons

Har ni provat "U47-kopior"..?

Niklas Gunhamn

Recommended Posts

Har ni någon erfarenhet av de "U47-kopior" som finns på marknaden? Tänker på t ex Peluso 22 47 eller Lawson L47MP. Eller för all del Neumann M 147. Att varken hitta eller punga ut för en original Neumann U47 är inte att tänka på just nu.

Jag använder TLM103 och U87 och trivs jättebra med dessa mikrofoner. Har aldrig använt ngt i stil med U47, så jag vet inte vad man har att vänta sig.

-niklas-

Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Peluson har jag använt. Har inte A/B jämfört med någon annan mick.

Låter bra, har haft den på sång. Låter lyx, eller vad man nu kan säga när man går på känsla.

Jag kan tänka mig att investera i en Peluso.

Redigerat av drloop
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)
Har ni någon erfarenhet av de "U47-kopior" som finns på marknaden? Tänker på t ex Peluso 22 47 eller Lawson L47MP. Eller för all del Neumann M 147. Att varken hitta eller punga ut för en original Neumann U47 är inte att tänka på just nu.

Jag använder TLM103 och U87 och trivs jättebra med dessa mikrofoner. Har aldrig använt ngt i stil med U47, så jag vet inte vad man har att vänta sig.

-niklas-

Har ett matchat par Lawson L47or. Om de låter som U47or vet jag inte, de låter iaf mycket bra. Har även tillgång till en M147, som nästan aldrig används. M147an är ganska hård och jobbig i övre mellanregistret, inte någon rolig mick för pengarna tycker jag, den har en tydlighet som blir påträngande. Jag väljer alltid L47orna före M147an.

Aldrig prövat Peluso.

Dela på andra sajter

-niklas-

Kolla recensionen av Flea 47 i senaste numret av Studio.

finns länk till okomprimerat ljudprov i 24 bitar (gitarren stämmer ur sig, jag vet. 🙂). Inspelningskedja: Flea 47 => Neve 1073 DPA => SSL Alpha-Link MADI AX. Sen en gnutta UAD LA-2A och lite SSL Mynx 4000 eq. Gitarren lajnad genom en API 3124.

Hälsn Dex.

Redigerat av Dexter
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.