Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

Sett på diverse recensioner att det ska finnas en funktion på gt-8an som fungerar så att när man spelar löst på strängarna blir det ett cleant ljud och om du spelar hårdare blir det distat..

Sökt runt och kollat lite i handböckerna utan resultat.. Någon som vet hur man gör och kan beskriva? Problemet är väl att jag kanske skulle kunna hitta de på google om jag bara visste vad fan ja ska söka på?! haha

Det jag menar är det ni ser på länken vid 5:00

//Tom

Annons
Postat

Är väl lite rörfeeling du vill åt, eller? Du tar ett cleant ljud och lägger på nån sorts tubeoverdrive med lite dist. Då kan du komma åt lite "Spela löst = clean Spela hårt = dist". 😆

(Har inte möjlighet att titta på klippet nu)

Postat
Är väl lite rörfeeling du vill åt, eller? Du tar ett cleant ljud och lägger på nån sorts tubeoverdrive med lite dist. Då kan du komma åt lite "Spela löst = clean Spela hårt = dist". :rolleyes:

(Har inte möjlighet att titta på klippet nu)

Nej asså det ska var någon funktion där den byter kanal när man slår hårdare på strängarna om jag inte missuppfattat det hela helt fel..

Postat
Nej asså det ska var någon funktion där den byter kanal när man slår hårdare på strängarna om jag inte missuppfattat det hela helt fel..

Är du säker på att det inte bara är en kanalswitch som du ändrar manuellt? Annars kanske "distortion trigger" eller nåt liknande kan vara bra sökord? :rolleyes:

Postat
Är du säker på att det inte bara är en kanalswitch som du ändrar manuellt? Annars kanske "distortion trigger" eller nåt liknande kan vara bra sökord? 😛

I videon ser man ju hur han utan att röra någonting på effekten kan gå från helt cleant till tung metaldist bara med hjälp av att slå hårdare på strängarna men det är ju någonstans man måste ställa in det ☺️

Postat
I videon ser man ju hur han utan att röra någonting på effekten kan gå från helt cleant till tung metaldist bara med hjälp av att slå hårdare på strängarna men det är ju någonstans man måste ställa in det 😄

Visst är det så.. Har ingen GT själv, men en feature som lockar.. Dynamics är ordet - sök på det i pdf´n 😎 Nåväl, minns jag rätt så ligger funktionen som ett alternativ i Channel Mode. Grejen är att den växlar mellan kanalerna - A/B där du ställt in t ex rent/dist. Känsligheten kan du förstås ställa så den passar ditt spel.

Postat
Visst är det så.. Har ingen GT själv, men en feature som lockar.. Dynamics är ordet - sök på det i pdf´n 😄 Nåväl, minns jag rätt så ligger funktionen som ett alternativ i Channel Mode. Grejen är att den växlar mellan kanalerna - A/B där du ställt in t ex rent/dist. Känsligheten kan du förstås ställa så den passar ditt spel.

Tack tack, var exakt det jag sökte! =D Skitnice!!!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.