pappabalkan (oregistrerad) Postat 2 december 2004 Postat 2 december 2004 Nån som provat de mindre modellerna (12/4, 16/4) i Yamahas MG-serie? De känns ju som kvalitet, men låter de bra?
Neosus Postat 2 december 2004 Postat 2 december 2004 Jag sitter på en 12/4 och tycker att den är bra. Men jag skulle nog vilja köpa en Mackie istället med tanken på mikpreampsen. Men då kostar dom juh lite mer...
pappabalkan (oregistrerad) Postat 14 december 2004 Postat 14 december 2004 Jag sitter på en 12/4 och tycker att den är bra. Men jag skulle nog vilja köpa en Mackie istället med tanken på mikpreampsen. Men då kostar dom juh lite mer... Jag kopplar aldrig in några mickar, så då är det ett bra köp med andra ord? 😆
Neosus Postat 14 december 2004 Postat 14 december 2004 Jag sitter på en 12/4 och tycker att den är bra. Men jag skulle nog vilja köpa en Mackie istället med tanken på mikpreampsen. Men då kostar dom juh lite mer... Jag kopplar aldrig in några mickar, så då är det ett bra köp med andra ord? 😆 Joda. Kopplar man bara in syntar eller annat så funkar det. Använder mitt till monitorlyssning. Det funkar. 😆
Kill All Autotuner Postat 14 december 2004 Postat 14 december 2004 (redigerat) Jag vågar påstå att alla mixerbord i den extrema budgetklassen som Yamaha , Behringer , Alto , Phonic m.fl. låter skrämmande lika. Har själv ett Yamaha MG 10/2 och inte upptäckt någon skillnad mot min tidigare Behringer (Som i.o.f.s. var lite större ) Vågar också påstå att Alto och framförallt Behringer ger mest för pengarna , och Behringer tycker jag gör dom snyggaste mixerborden , dom är också enklare att läsa av = svart tryck på silveryta. Yamaha´n har ett jobbigt gråblått hölje där text och siffror är svåra att läsa av . 10/2 :an har ett ganska enkelt EQ , det finns inget svepbart. Mackie vill ju alla ha 😆 , men inte alla kan hosta upp cashen. Redigerat 14 december 2004 av Kill All Autotuner
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.