Nirpan Postat 21 mars 2009 Postat 21 mars 2009 Tjena! Jag har skaffat mig virtual bassist. Jag har inte riktigt lärt mig programmet. Hur kan jag skriva egna basgångar? Jag hittar bara färdiga rytmer/riff. /niclas
ViktorDenStore Postat 21 mars 2009 Postat 21 mars 2009 Ett ganska tråkigt men ärligt svar är att du borde ta en titt i manualen. 😄 Det står säkert en hel del bra att veta om pluggen där... .Viktor
Claes Holmerup Postat 22 mars 2009 Postat 22 mars 2009 Om jag inte kommer ihåg fel, så är VB helt uppbyggd på färdiga riff. Då är det roligare med Broomstick Bass (som innehåller både riff OCH möjlighet att spela själv), någon av Scarbee's basar eller EastWest Hardcore Bass, eftersom man spelar själv där.
MattiasA Postat 23 mars 2009 Postat 23 mars 2009 Ja virtual bassist är ingen rolig sak. Om man ställer in rytmen på ett visst sätt så kan man få basen att spela så som midi-noterna anger.Annars får man vänja sig vid att basen spelar likadant genom hela låten
Nirpan Postat 23 mars 2009 Trådstartare Postat 23 mars 2009 Om jag inte kommer ihåg fel, så är VB helt uppbyggd på färdiga riff. Då är det roligare med Broomstick Bass (som innehåller både riff OCH möjlighet att spela själv), någon av Scarbee's basar eller EastWest Hardcore Bass, eftersom man spelar själv där. Okej! Tack! Det var nästan som jag misstänkte. Ville få det bekräftat Kan du rekommendera någon speciell basplugin? Eller är dom du nämnde likartade? tack på förhand
Claes Holmerup Postat 23 mars 2009 Postat 23 mars 2009 Okej! Tack! Det var nästan som jag misstänkte. Ville få det bekräftat 🙂Kan du rekommendera någon speciell basplugin? Eller är dom du nämnde likartade? tack på förhand Broomstick bass är en riktigt rolig bekantskap. Den säljs bara på Bornemarks hemsida och är löjligt billig. 😆 Scarbee har ruggigt välgjorda samplingsbibliotek, så dem rekommenderar jag mycket starkt. De kräver dock att du har NI Kontakt (de äldre biblioteken går även med HALion), så det följer alltså inte med någon player. EastWest innehåller några olika modeller basar som håller bra kvalisort (dock inte i klass med Scarbee) och en player ingår också - men just det biblioteket jag nämnde finns inte längre om det inte är någon butik som har det kvar på hyllan. Av de som finns nu, är det såvitt jag förstår, biblioteket Ministry of Rock som innehåller basarna från Hardcore Bass.
bakke Postat 24 mars 2009 Postat 24 mars 2009 Broomstick bass är en riktigt rolig bekantskap. Den säljs bara på Bornemarks hemsida och är löjligt billig. 🙂Scarbee har ruggigt välgjorda samplingsbibliotek, så dem rekommenderar jag mycket starkt. De kräver dock att du har NI Kontakt (de äldre biblioteken går även med HALion), så det följer alltså inte med någon player. EastWest innehåller några olika modeller basar som håller bra kvalisort (dock inte i klass med Scarbee) och en player ingår också - men just det biblioteket jag nämnde finns inte längre om det inte är någon butik som har det kvar på hyllan. Av de som finns nu, är det såvitt jag förstår, biblioteket Ministry of Rock som innehåller basarna från Hardcore Bass. +1 på Broomstick Bass här, en bra basplugg med ett löjligt lågt pris.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.