Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej.

jag postade förut att jag inte fick ljud i micken. Hade inte rätt ljudkort inställning. NU får jag inget ljud i min midi?!

Hade ljud i den innan jag byte så jag fick ljud i micken :S Midin är kopplad med kable till ljud kortet och får ström genom usb. (har också en adapter men trode det skule funka med usb).

post-16541-1237631403_thumb.jpgpost-16541-1237631416_thumb.jpg

Sej till om ni vill ha andra bilder 🙂 Édit: Jag har ingen mac dator endå står det mac :S

Redigerat av Beppen
Annons
Postat

Vad är det som du vill ska låta? Midi är bara datasignaler in i datorn, du måste "koppla" dem till nåt, tex ett VST-instrument.

Skapa ett instrument track och ladda in nån valfri plugin. Får du ljud då, om du spelar på din midikeyboard?

Postat
Vad är det som du vill ska låta? Midi är bara datasignaler in i datorn, du måste "koppla" dem till nåt, tex ett VST-instrument.

Skapa ett instrument track och ladda in nån valfri plugin. Får du ljud då, om du spelar på din midikeyboard?

nej :rolleyes:

Postat

Som dom skrev över så måste du kanske adda ett VST instrument och byta INPUT, alltså vilket cubase ska använda för att få insignal.. detta då via ditt klaviatur eller synth.

Sen på OUTPUT på kanalen får du sätta VSTinstrumentet... och eventuellt byta till "Channel 1" under out.

Kolla annars på stapeln i transport panel, om det ger utslag i mörkröd färg när du plinkar på synthen.

/Perrra

• 2 veckor senare...
Postat

Cubase 4 funkar i Vista 32bit (och 5 med). LE4 vet jag inte, men det kan du säkert kolla på Steinbergs hemsida www.steinberg.net

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.