Jump to content
Annons

yamaha motif

masse69 (oregistrerad)

Recommended Posts

masse69 (oregistrerad)
Postat

hejsan på er 🙂

jag har en yamaha motif,som jag andvänder tillsammans med cubase sx2.

nu till min fråga. hur gör jag för att kunna använda perform ljuden som ligger i synthen ihopmed cubase. jag har patchscriptet inlaggt, med där ligger inte performen ljuden med 😮 hoppas på svar mvh masse 😏

Annons
Postat

Något patchscript till cubase vet jag inget om.

Men när jag använder min motif via midi och performanceläget kollar/ändrar jag helt enkelt midikanalerna på de olika parter jag vill att synthen skall spela i motifen och skickar sedan midi på dessa kanaler via seq. (cubase i ditt fall)

kolla motifens manual om hur man konfigurerar midi i performace läge.

(Jag vet att jag påpekar det självklara, men eftersom jag inte använder mig av några patchscript och sådant så fick det bli en förklaring på hur jag löser det hela)

Postat (redigerat)

Jag ska kolla detta i manualen när jag kommer hjem ikväll..om det finns ett MIDI-meddelande för att styra performanceläget... skickar scriptet till dig om det funkar..låter det bra 😏

Brojd: Jag har ett patchscript för motiffen och då får du upp alla vanliga patchljud i cubase trackmanager... vill du ha det?

Redigerat av demoniqus
Postat
Brojd: Jag har ett patchscript för motiffen och då får du upp alla vanliga patchljud i cubase trackmanager... vill du ha det?

Jag använder ProTools, så scriptet lär inte hjälpa mig mycket 😏

(Det enda jag gör i min snikversion av cubase är programmering av trummor till Drumkit from Hell)...

Postat (redigerat)

Kan man ens köra multitimbralt med flera performanceljud?

I så fall gäller det att ta reda på vilket "kommando" det är som får synthen att byta läge (alltså som 'bank change' ungefär). Det borde finnas i manualen om den är hyfsat detaljerad.

Edit: Ja, så skrev man så länge så att nån annan hann före och dessutom verkar ha bättre koll.... 😏

Redigerat av android
Postat
Kan man ens köra multitimbralt med flera performanceljud?

I så fall gäller det att ta reda på vilket "kommando" det är som får synthen att byta läge (alltså som 'bank change' ungefär). Det borde finnas i manualen om den är hyfsat detaljerad.

Edit: Ja, så skrev man så länge så att nån annan hann före och dessutom verkar ha bättre koll.... 😮

Var det inte du som ville sänka tidsbegränsningen på nya inlägg? 😏

Postat
Jag använder ProTools, så scriptet lär inte hjälpa mig mycket 😆

(Det enda jag gör i min snikversion av cubase är programmering av trummor till Drumkit from Hell)...

Ajdå... ja, jag kommer inte tjata på dig tills du blir blå.. 😆

Postat
Var det inte du som ville sänka tidsbegränsningen på nya inlägg?  😆

😆

Jo, men ibland, särskilt när man inte vet så väl vad man pratar om, måste man tänka efter lite extra...

Och dessutom var det ju faktiskt tiden mellan två olika inlägg som klagades på. Inte hur länge man skrev varje inlägg...

Vore ju en intressant tanke att alla inlägg skickades iväg automatiskt efter 20 eller 30 sekunder, oavsett om man skrivit klart eller inte.... 😛

masse69 (oregistrerad)
Postat
Jag ska kolla detta i manualen när jag kommer hjem ikväll..om det finns ett MIDI-meddelande för att styra performanceläget... skickar scriptet till dig om det funkar..låter det bra 😆

tack gärna, du har hjälp mig mycke innan så jag tackar för all hjälp jag kan få

ha det bra min vän 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.