Jump to content
Annons

Programmera trummor i Cubase LE?

masterpudas

Recommended Posts

Tjo! Jag har precis installerat Cubase LE och försöker hitta trum editorn, men jag hittar den inte...Finns det ingen?? Jag får bara upp ett klaviatur, men jag är inte direkt sugen på att sitta och rita in dubbelkaggar i 280 med en penna på ett klaviatur som inte är uppmärkt med vilka trumljud som är på varje tagent...

Jag vill ha det så här(åtminstone något liknande):

http://www.firepixie.com/CUBASE_DRUM_EDITOR.JPG

INTE så här:

http://www.soundonsound.com/sos/jul04/imag...keyeditor.l.jpg

Jag har googlat utan att få fram något vettigt, och jag har letat på forumet men det är ju omöjligt att hitta rätt med forumets sökfunktion...

Usch va sur jag är. 🙂

/Pudding

Ps. Bilderna är lånade. Ds.

Dela på andra sajter

Annons

I egenskaperna för spåret (vetefan vad dessa kallas, i alla fall de som kommer upp till vänster när du klickar på spåret).

Där finns det ett litet stycke som det står "map:", bara ändra så får du fram den.

Dela på andra sajter

Nånstans här på Forum-et läste jag om en kille som hade problem med "drag-and-drop-funktionen" i Cubase LE i samband med sitt användande av trumprogrammet Addictive Drums, dvs. det fanns ingen sådan funktion överhuvudtaget! Då fick han rådet att skaffa Cubase 4, 5 eller i vart fall Cubase Studio el Cubase Essentials, då dessa mer fullödiga versioner av Cubase kunde hantera sådan info till skillnad från lättviktaren LE.

Eller är det inte samma grej vi pratar om här...?

Jag ämnar skaffa nytt ljudkort och Addictive drums och trodde inte det gick att köra med Cubase LE alls efter att ha läst det...

lax på spisen//:debatt

Dela på andra sajter

Jag har för mig att Drum editorn ej finns med i alla versioner så tyvärr är det nog så med LE...

Jag tror att du har rätt... Jag har nämligen letat igenom hela manualen och det verkar inte finnas något som ens heter "drum editor" i cubase LE... suck! 🙂

Dela på andra sajter

Om trumeditorn vet jag intet, men en funktion som saknas i gamla LE (som är baserat på SX1 från tidigt 2000-tal) är dragndrop. Det stöds helt enkelt inte.

Så detta funkar inte med AD, eller nån annan plugg som använder sig av dragndrop från pluggen till Cubase arr-fönster.

Dela på andra sajter

GBlom (oregistrerad)

Jag har drumeditor och drag n drop i Cubase LE 4. Det lär ju vara frågan om att trådskaparen har Cubase LE version 1.

Dela på andra sajter

Ja för tusan... Det verkar inte bättre än att jag har cubase LE 1.10 ... Inte 4.1.10 som jag trodde det var först. Eftersom jag känner mig så lurad så har jag nu avinstallerat programmet och ett annat daw är på nedladdning... 🙂

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.