Björn Olsberg Postat 2 december 2004 Dela Postat 2 december 2004 (redigerat) Nu till helgen kommer jag byta ut lite hårddiskar på forumservern och dessutom förbättra speglingen av hårddiskar så att vi minskar risken för dataförlust ännu mer. Det betyder att forumet kommer ligga nere en del till helgen, men exakt när det blir beror på när (hur dags) vi har skickat nästa tidning till tryck. Lika bra att förvarana om det nu. Allt aktualiserades då en av de icke-speglade hårddiskarna som innehöll mer "temporära filer" rasade igår seneftermiddag. Den innehöll bland annat bidragen till Studiofestivalen - dock har Jazzman laddat upp paketet till sin egen server för tillfället. Underhållet kommer inte resultera i några förändringar på forumet, endast göra det säkrare inför framtiden! UPPDATERAT Nu är alla stora ändringar genomförda och allt är flyttat till nya hårddiskar. Det betyder också att vi har ett mer redundant system inför framtiden. Lite småpyssel återstår, så var beredd på kortare avbrott. /Björn UPPDATERAT 2 Och så var allt återstående klart! Nå, vad fick ni gjort denna lördag delvis utan Studio Forum? 😏 Redigerat 5 december 2004 av Olsberg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 2 december 2004 Dela Postat 2 december 2004 Gaaah!! 😮 En helg utan säker tillgång till forumet...!! Hur ska det gå...?? 😏 Ja, då kanske man kan få lite annat gjort då... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
denton (oregistrerad) Postat 2 december 2004 Dela Postat 2 december 2004 😮 ABSTINES 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 2 december 2004 Dela Postat 2 december 2004 Ja, då kanske man får tid att pilla med sitt Logic Express 7 då 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 2 december 2004 Dela Postat 2 december 2004 Ja då kanske man hinner göra lite musik för en gångs skull 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 2 december 2004 Dela Postat 2 december 2004 (redigerat) Det går ju alltid att hänga på http://vstforum.clubcubase.net i stället under tiden... 😆 ...eller varför inte passa på att skriva egna omdömen om musikprylar i mitt recensionsforum...? 😆 Redigerat 2 december 2004 av Claes Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 2 december 2004 Dela Postat 2 december 2004 Hmm. Tur eftersom jag inte kommer vara hemma så mycket under helgen och dessutom behöver plugga när jag är det 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 2 december 2004 Dela Postat 2 december 2004 Så forumet skall underhållas i helgen? Oj visste inte att vi hade såna krav på oss, ska vi visa en fotbollsmatch, en långfilm, ska vi spela brädspel eller vad är planerat? Klart jag ställer upp i alla fall. /Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 2 december 2004 Dela Postat 2 december 2004 Annars kan vi ta med forumet en vända på krogen. IRL! 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 2 december 2004 Dela Postat 2 december 2004 Alla som vill kan få komma hem till mig och städa! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 2 december 2004 Dela Postat 2 december 2004 Alla som vill kan få komma hem till mig och städa! Och bor ni för långt bort kan ni komma hem till mig istället 😛 (Nä, nu ska jag sluta spamma tråden.) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
insolitus Postat 2 december 2004 Dela Postat 2 december 2004 (Nä, nu ska jag sluta spamma tråden.) Då får jag väl börja... Var bor Hammagrella? 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 3 december 2004 Trådstartare Dela Postat 3 december 2004 Vi börjar lite smått med en omstart strax och forumet ligger nere någon minut. Imorgon lördag kommer dock forumet ligga nere lite mer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tokas Postat 3 december 2004 Dela Postat 3 december 2004 Betyder det att jag måste sova och sånt trams istället då? 😆🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tobbe Postat 3 december 2004 Dela Postat 3 december 2004 Gött med lite mer power i alla fall. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 4 december 2004 Dela Postat 4 december 2004 se där, även Studioforum får tråkigt och behöver underhållning 😛 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 7 december 2004 Dela Postat 7 december 2004 UPPDATERAT 2 Och så var allt återstående klart! Nå, vad fick ni gjort denna lördag delvis utan Studio Forum? 😛 Långt ifrån så mycket som jag hade planerat... Gjort rätt mycket av det idag istället. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 7 december 2004 Dela Postat 7 december 2004 svetsade ett micstativ och letade helvete efter de rätta skruvarna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 7 december 2004 Dela Postat 7 december 2004 svetsade ett micstativ och letade helvete efter de rätta skruvarna Så det är i helvetet man ska leta efter saker som är svåra att hitta. *börjar jaga efter viktiga papper och pryttlar som smugit sig iväg* Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 7 december 2004 Trådstartare Dela Postat 7 december 2004 Någon som hittat en hög med strumpor? *harkel* Förlåt. Lite utanför ämnet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 7 december 2004 Dela Postat 7 december 2004 du är SÅ svår att ta på allvar med den mössan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 7 december 2004 Dela Postat 7 december 2004 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
One night in The Trance Postat 7 december 2004 Dela Postat 7 december 2004 hehe nu kan jag passa på göra musik 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nisse Postat 7 december 2004 Dela Postat 7 december 2004 hehe nu kan jag passa på göra musik 😛 Men lilla du, uppdateringen är redan gjord.. Du vet, lördagen som var nu (den 4e)..? 🙂 //Nisse Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Håkan Ekberg Postat 8 december 2004 Dela Postat 8 december 2004 Underhållet kommer inte resultera i några förändringar på forumet, endast göra det säkrare inför framtiden! UPPDATERAT Nu är alla stora ändringar genomförda och allt är flyttat till nya hårddiskar. Det betyder också att vi har ett mer redundant system inför framtiden. Lite småpyssel återstår, så var beredd på kortare avbrott. /Björn Hmm Vadå överflödigt?? är det bra? MVH Håkan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 8 december 2004 Dela Postat 8 december 2004 Jag märkte inte ens att forumet var nere... måste betyda att jag har ett liv utöver detta! Tjoho!! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
One night in The Trance Postat 8 december 2004 Dela Postat 8 december 2004 hehe nu kan jag passa på göra musik 🙂 Men lilla du, uppdateringen är redan gjord.. Du vet, lördagen som var nu (den 4e)..? 😎 //Nisse ha ha ha 😎 det sant ju, dum jag e, undra på darför kommer jag inte in i helgen!, trodde först att forum blev attrackera av virus eller nåt, 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.