Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Lovar och svär, jag har letat både i forumet och googlat. Jag fick upp en som såg bra ut, med svensk text, men en skylt

varnade för att den var full i virus...

Förslag på nåt som kan ändra min cd till nån form av mp3 så jag kan lägga ut här på en typ "spela-direkt-länk". Enklast möjliga vill ja ha, inte hundra olika format, då blir jag så nervös.

Behringer rules!

Annons
kallelooping (oregistrerad)
Postat

Jag använder Windows Mediaplayer 11 för att konvertera CD till .mp3

Inte det bästa , men funkar enkelt

/Kalle

Postat

dB PowerAmp Free, Bra konverterare från wave till mp3 och vice versa.

Lägger till en valfri meny vid högerklick på musen "convert to..." (det enda jag använder för konvertering till mp3)

http://www.dbpoweramp.com

Postat

Håller på för fullt med FREERIP nu. Fattar absolut ingenting. Har även försökt en timme med nåt Demonproducenten rekomenderade.

Postat (redigerat)

lamedrop! Enklare kan det inte bli..

Redigerat av jesus
Postat
lamedrop! Enklare kan det inte bli..

Den rippar väl inte från CD?!?

Postat
Den rippar väl inte från CD?!?

Jag lyckades med FREERIP. Hur vete f-n. Jag såh aldrig nån möjlighet att välja kvalitet, det bara satte igång och rippade direkt från cd-n. Jag tänkte konvertera bara en låt, men allihop surrade igenom maskineriet. Sen hamnade låtarna på skrivbordet!

Postat
Håller på för fullt med FREERIP nu. Fattar absolut ingenting. Har även försökt en timme med nåt Demonproducenten rekomenderade.

Välj File -> Settings -> Options och fliken Encoding

Klicka i fältet Mode och sen på de tre punkterna. Välj VBR

Skriv 0 (en nolla) i fältet VBR/ABR Quality.

Välj fliken Output.

Klicka i fältet Default encoding och sen på de tre punkterna. Välj MP3.

Klicka i fältet OutputBase Path och sen på de tre punkterna. Välj var du vill att filerna ska hamna.

Klicka OK.

Nu har du ställt in programmet och behöver inte röra det mer.

Stoppa in en CD.

På fliken CD Info skriver du in info om CD:n (visas sen när du spelar upp i MP3-spelare).

På fliken Track info kryssar du i de låtar du vill rippa och skriver in den information du vill ska följa med respektive låt (visas sen när du spelar upp i MP3-spelare).

Välj Rip -> Rip selected tracks

Postat
Jag lyckades med FREERIP. Hur vete f-n. Jag såh aldrig nån möjlighet att välja kvalitet, det bara satte igång och rippade direkt från cd-n. Jag tänkte konvertera bara en låt, men allihop surrade igenom maskineriet. Sen hamnade låtarna på skrivbordet!

Sjysst!

Se förra inlägget om du vill göra inställningar.

Postat
Välj File -> Settings -> Options och fliken Encoding

Klicka i fältet Mode och sen på de tre punkterna. Välj VBR

Skriv 0 (en nolla) i fältet VBR/ABR Quality.

Är det bästa MP3 kvallen? Det stod 5 där nu...

Postat
Japp.

Nu tänkte jag göra en ny rippning av låtarna till bästa kvaliten men nu ligger de gamla rippningarna kvar i ripprutan eller vad det kallas. Eller är det CDns WaV som ligger där?

Hälsningar bakifrån flötet.

Postat

Det är nog innehållet på CD:n som ligger där.

Bara kör igen.

Postat

Om du är uppkopplad på nätet så anropar FreeRIP en databas för att hämta info om albumet, så att du slipper skriva allt själv.

Det kan vara det som gör att info ligger där även om du inte skrivit nåt själv.

Postat
Det är nog innehållet på CD:n som ligger där.

Bara kör igen.

Troligen. CDspelaren började i alla fall morra när jag klickade igång programmet med o-inställning. Nu kanske ljudet blir för bra.

Postat
Troligen. CDspelaren började i alla fall morra när jag klickade igång programmet med o-inställning. Nu kanske ljudet blir för bra.

Fast nu har det inte dykt upp några 10 nya mp3-låtar på skrivbordet? De borde väl ha hamnat där även denna gång? Pust...

Postat

Fan! Jag gjorde ett preamptest och kopplade upp min ena NT2-A genom rör/digitala preampen ART DPSll och in i portan genom digitalingången, alltså förbi förbi portans preamp och AD-omvandlare.

Min andra likadana mick kopplade jag direkt till portans mickingång, för att kunna lyssna direkt och samtidigt med eller utan preamp.

Sjöng in en visa två ggr och mixade den så jag sjunger en textrad utan preamp och nästa med.

Sen skulle jag rippa cdn lika som jag gjorde med buzzkings, men i dag är det omöjligt. Jag har inte ändrat nåt vad vet. Vad fan kan det vara. Helvete vad jag hatar att jag absolut aldrig fattar nånting.

Jag tänkte ni skulle kommentera skillnaden med och utan preampen.

Postat
Fan! Jag gjorde ett preamptest och kopplade upp min ena NT2-A genom rör/digitala preampen ART DPSll och in i portan genom digitalingången, alltså förbi förbi portans preamp och AD-omvandlare.

Min andra likadana mick kopplade jag direkt till portans mickingång, för att kunna lyssna direkt och samtidigt med eller utan preamp.

Sjöng in en visa två ggr och mixade den så jag sjunger en textrad utan preamp och nästa med.

Sen skulle jag rippa cdn lika som jag gjorde med buzzkings, men i dag är det omöjligt. Jag har inte ändrat nåt vad vet. Vad fan kan det vara. Helvete vad jag hatar att jag absolut aldrig fattar nånting.

Jag tänkte ni skulle kommentera skillnaden med och utan preampen.

Nån annan MP3-converter? FREERIP fungerar inte längre, den kör skivan tills de blå strecken laddat fullt, sen händer inget mer. I Windows mediaplayer var det lätt att convertera. Men att sen hitta mp3n så jag kan ladda den till forumet är omöjligt den hamnade i nåt satans bibliotek som i alla fall inte jag kan hitta. Jag måste vara dubbel idiot och trippel fakir som utsätter mig för det här. AAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Postat
Nån annan MP3-converter? FREERIP fungerar inte längre, den kör skivan tills de blå strecken laddat fullt, sen händer inget mer. I Windows mediaplayer var det lätt att convertera. Men att sen hitta mp3n så jag kan ladda den till forumet är omöjligt den hamnade i nåt satans bibliotek som i alla fall inte jag kan hitta. Jag måste vara dubbel idiot och trippel fakir som utsätter mig för det här. AAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Windows media player funkar utmärkt att konvertera med.. Den gör om till WMA, men det kan läsas lika bra som mp3 och funkar minst lika bra. Om du klickar på lilla pilen under knappen "Rippa" (Media player Version 10/11) och går in på "fler alternativ" kan du där ändra vart de konverterade filerna sparas. Har du en äldre version av Media-player så får du gå in i menyn "verktyg->alternativ" för att ändra vart filerna ska sparas.

Funkar inte det så testa dBPowerAmp =) http://www.dbpoweramp.com/

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.