Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Nojs! 🙂

Funderar pĂ„ en grej dĂ„ jag dĂ„ligt insatt i akustik-djungeln. Hur kommer det sig att de gör absorbenterna i trĂ€? DĂ„ studsar vĂ€l ljudet istĂ€llet för absorberas? Eller Ă€r det inte absorbenter kanske? Har inte tĂ€nkt att bli doktorand i akustik men blev lite nyfiken bara. 😄 Snyggt bygge iallfall.

Redigerat av Memphis
Postat
Nojs! 😄

Funderar pĂ„ en grej dĂ„ jag dĂ„ligt insatt i akustik-djungeln. Hur kommer det sig att de gör absorbenterna i trĂ€? DĂ„ studsar vĂ€l ljudet istĂ€llet för absorberas? Eller Ă€r det inte absorbenter kanske? Har inte tĂ€nkt att bli doktorand i akustik men blev lite nyfiken bara. 😄 Snyggt bygge iallfall.

det Àr inte absorbenter, det Àr diffusorer s.k skyline diffusorer.

Postat

En vÀldig massa bilder pÄ bygget och bara 2-3 pÄ resultatet???

Helreflekterande vÀggparti bakom högtalarna???

Har jag missat nÄgot???

Annars ser det bra ut!!!

pme (oregistrerad)
Postat
najs!

och jag noterar att det sitter 8 st skylines i bakvÀggen, 8st likadana alltsÄ :rolleyes:

Man undrar hur de tÀnker. En annan observation Àr att de Àr infÀllda, vilket gör att diffursons uppförande vid ljud som kommer in med lÄg vinkel

inte blir speciellt spridande. Antingen vet de inte hur de fungerar, eller sÄ har de tÀnkt ett steg lÀgre...

Postat
Man undrar hur de tÀnker. En annan observation Àr att de Àr infÀllda, vilket gör att diffursons uppförande vid ljud som kommer in med lÄg vinkel

inte blir speciellt spridande. Antingen vet de inte hur de fungerar, eller sÄ har de tÀnkt ett steg lÀgre...

Tydligen anvÀnds flera tekniker i ett för basfÀlla och diffusion.

En kommentar (av flera) frÄn designern om diffusorerna hÀr.

Har man högtalare för 200' sĂ„ vill det nog till att man bygger rĂ€tt .... 😉

Men Àr det nÄn som kÀnner igen stÀrkaren?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.