Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan gott folk.

Jag är en hyvens gosse på 22 år lokaliserad i Umeå.

Jag känner att jag inte blir så värst duktig av att sitta och "chansa" här i mitt cubase så finns det någon snäll gubbe eller gumma som skulle kunna låta mig vara med och titta på under en inspelning, mixning eller vad som helst...

* Editera (klippa/klistra): exempel om jag skulle vilja spela in nåt "svårt" på guran och det ska gå så 4 takter så kan man klippa in 1st bra tagning istället för att sitta och försöka tajma 4st irad.

Jag har försökt med det ett tag nu och det går *** inte bra 🙂 ...ett exempel på något jag tror jag lär mig bättre av att se än att läsa om

Ta kontakt med mig på super_jonas@hotmail.com (maila eller kontakta på msn)

//MVH Jonas

Annons
Postat

Tjena!

Nu e de 8 år sen jag flyttade från Umeå, så jag kan tyvärr inte hjälpa till IRL.

Men, ifall du köper några utvalda delar av studiotidningarna så ska du se att du lär dig ett o annat.

T.ex. Mixologi, guld värd för lekmannen som vill lära sig hur mixning och effekter, m.m. går till.

Sen finns det även 2 tidningar som är specielt för Cubase användare.

Kolla denna länk, http://stutjanster.idg.se/komplettera/

Smidigast kan va att skaffa tidningen i pdf format, då kan du bläddra i dom direkt på skärmen.

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet. 🙂

Postat

Åh man tackar, jag skall ta mig en titt i den så småningen!

Tyvärr är jag en sån där "puckad" individ som lär mig bättre av att se något praktiskt än att läsa om det 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.