Jump to content
Annons

Knaster med för många mjukvarusyntar?

happyning

Recommended Posts

Hej,

Vad är gränsen för antal aktiva mjukvarusyntar i datorn? Kör just nu sonar med 4 stycken och får en del knaster när 4:e synten kommer in. Jag har kontrollerat att det är inte ett nivåproblem, ej heller cpu (ligger stadigt på 27%). Någon som har upplevt samma fenomen?

Exemplet med knaster kan du höra cirka 47 sekunder in i låten

Redigerat av happyning
Dela på andra sajter

Annons

Öka latency, så kan det nog bli bättre.

Det kan ju förstås också vara att någon synt spelar för många samtidiga toner för att polyfonin ska reda ut det, så att du får ett klick när synten släpper den äldsta tonen för att den nyaste ska kunna spelas...

Dela på andra sajter

Heh, sitter med 1GB, tror att det räcker... men man kan aldrig ha för mycket av det goda :-)

Tack för alla ideér och förslag.

Vete fan vad jag gjorde, meckade med drivarna, testade ASIO, WDM och mitt vad det var lyckades jag bounca alla 4 spåren till ett audiospår och vips var knastret borta. Hur brukar ni göra när ni bouncar midispår till audiospår? Bounca alla midispår till ett enda audiospår. Eller ett audiospår per midispår?

(Uppdaterat exempel på

)

Redigerat av happyning
Dela på andra sajter

Hur brukar ni göra när ni bouncar midispår till audiospår? Bounca alla midispår till ett enda audiospår. Eller ett audiospår per midispår?

Ett spår per spår. Annars kan man ju inte ställa nivåerna inbördes när man ska slutmixa. Är man riktigt säker på att allt är precis som det ska, så kan man väl förstås mixa ner till ett spår, det sparar ju lite data-kraft och det kan ju va bra och ha ibland...

Iofs håller jag bara på med hårda synthar, men det borde ju ändå va samma "tänk"...

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.