Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Fungerar G-major som en gitarrprocessor där man kan ställa in distljud och dyligt? Kan man jämföra den med pod, vamp etc... eller är det bara en effektenhet som styr delay reverb etc...

Känner att jag inte kan avläsa det riktigt varken på börsens eller tc:s egna sida

tacksam för svar

Annons
Postat

G-major är en multieffektenhet för gitarr. Du kan hitta allt om den på TC Electronis hemsida. Här har jag hämtat ett diagram över effektblocken. I vart och ett av blocken ligger det en uppsjö effekter som på ett eller annat sätt hör till den rubrik Du ser i varje block:

Noise gate Compression Filter/modulation Pitch Chorus/Flanger Delay Reverb

Som Du ser finns det inget Dist-block. Istället används all processorkraft till de andra effekterna istället. Du behöver alltså redan ha ordnat en bra dist på annat sätt (förstärkare, preamp, distpedal etc). Dock låter G-major fruktansvärt bra! Vi pratar om riktig proffsutrustning som inte behöver skämmas för sig vare sig i toppstudion eller på den stora scenen. Jag har haft mitt exemplar i ett antal år nu och kan säga att det inte finns någon effekt som inte är användbar. Har Du pengarna så är det ingen diskussion om att Du ska köpa den, se bara till att Du har ordnat fram en bra dist först!

Vill Du veta mer om vilka effekter som finns i G-major? Gå hit!

http://www.tcelectronic.com/Default.asp?Id=825

Postat

För att förtydliga wonderboys svar kan man ju säga att TCn inte som PODen m.fl fungerar som förstärkarsimulator, ej heller som DI-box.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.