Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag undrar hur man exporterar så att varje track blir en seperat audio fil?

(så man slipper välja solo på varje spår och exportera en gång för varje track)

Annons
Postat

Genom att uppgradera till Cubase5... 😉

Någon sådan funktion finns inte i tidigare versioner, utan då måste man som du säger, ta det spår för spår.

Det är någon som har gjort ett makro som man kan köpa, men jag hittar inte var det finns.

- och så finns Majkens lösning: https://www.studio.se/index.php?showtopic...mp;#entry703996

Postat (redigerat)

Tänkte precis föreslå Majkens lilla tjofjong, men såg att Claes hann före ☺️

Fast vilken version av Cubase kör du? Det kan vara värt att uppdatera faktiskt. Jag är jättenöjd med min uppdatering. 🙂

Edit: La till lite...

Redigerat av Tracer
Postat

Om alla spår bara är audio, och du bara vill exportera alla spår som separata audio-filer som startar vid samma punkt (utan inserts & effekter) så är det däremot enkelt:

Bara se till att alla regioner börjar vid takt 0 och sedan markera allt och ta "bounce selection" då kommer det skapas nya audiofiler som alla startar vid takt 0 där alla är en enda lång audiofil per spår. Ljudfilens namn kommer motsvara spår-namnet, eventuellt med följd av siffra om det finns fler filer med samma namn.

Börjar inte alla dina regioner vid takt 0 så kan du enkelt genom att använda pennverktyget "rita ut" en tom region, för att sedan vid bouncen "bränna in tomheten" så att säga... så regionerna blir lika långa.

Detta har jag ofta gjort då jag spelat in i Cubase och tagit det till annat program för mixning. Funkar apbra.

...men om det är för att du vill spara processor-kraft och bounca ner spår för spår med massa effekter på sig så hjälper ju detta inte dig...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.