Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Som vilket annat ljudkort som helst. Midianslutningarna sitter på korten, som sitter i datorn.

Den enda stora skillnaden, jämfört med ett Delta, är att du använder kortets digitalutgångar och använder externa ad/da-omvandlare.

Postat (redigerat)

Coolt 😲

Kom och tänka på en annan sak. Usch vad jag känner mig jobbig nu :rolleyes:

1. Om man kollar på fronten och på baksidan av preampen så finns det 8 ingångar på framsidan och 8 utgångar på baksidan. Det jag undrar över är om man kör adat. Kopplar man in 8 ingångar då och sen så går de vidare till adat och man struntar i de 8 utgångarna på baksidan?

2. Nästa fråga är nästan den första som jag ställde. Kan man ändra ljudet och sånt i efterhand på varje spår som blir i Cubase? (Dum fråga va?)

3. Vart hittar du stereokanalerna på preampen som du sa att jag skulle koppla till min mixer för monitorlyssning/hörlurslyssning?

4. Om jag väljer ljudkortserien EMU. Ska jag ta med EmulatorX eller utan?

5. Och vilket utav EMU korten räcker för min del tro?

Tacksam för svar!

Redigerat av Newsec
  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
Brumm (oregistrerad)
Postat

Är det möjligt att plugga in en gura rätt in i behringer adat8000 preampen med ok resultat? någon som provat? borde ju inte funka så bra eftersom ingångsimpedansen e för låg 😉 eller??

någon som har andra erfarenheter av behringer adat8000 mickpreamp? funkar den bra?

Funderar själv på en EMU 1212m el 1820 /behringer adat8000 kombo!

Postat
Är det möjligt att plugga in en gura rätt in i behringer adat8000 preampen med ok resultat?

Rekommenderar en DI (linebox) om du ska spela in elgitarr eller elbas rätt in i datorn.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.