Tophe Postat 17 mars 2009 Postat 17 mars 2009 Jag vet att det ska finnas nån omkopplare i Cubase så outputen blir mono istället. Skönt att kunna testa mixen i mono då och då för att kolla faser och liknande. Men jag kan bara inte hitta den! Manualen är inte direkt till nån hjälp.
joachime Postat 17 mars 2009 Postat 17 mars 2009 Endera aktiverar du Control Room och sköter mono-kollen därifrån eller så lägger du en plugg på mastern som i aktiverat läge summerar till mono.
Limpan Postat 17 mars 2009 Postat 17 mars 2009 Jag vet att det ska finnas nån omkopplare i Cubase så outputen blir mono istället. Skönt att kunna testa mixen i mono då och då för att kolla faser och liknande. Men jag kan bara inte hitta den! Manualen är inte direkt till nån hjälp. Finns det inte två separata pan-rattar i Cubase så du kan panna båda till mitten?
Tophe Postat 17 mars 2009 Trådstartare Postat 17 mars 2009 Tack för svaren. Control room har jag inte testat än. Får kolla in det. Hade varit smidig om det hade funnits en enkel monoknapp på output-regeln. PS. Joachim, kom mitt PM fram den här gången? DS.
Tracer Postat 17 mars 2009 Postat 17 mars 2009 (redigerat) Jag brukar vanligtvis lägga en "Tonic" (ligger under Filter) på masterbussen med inställngarna: Mix - Max Cutoff - Max Resonance - Min Drive - Min Allting annat - Min Sen finns det in liten knapp (Ch. strax till höger om Mix) på den som man kan välja stereo eller mono. Ps. Dessutom kan det vara rätt skoj om man vill göra nån schysst filtersvepning på hela låten, vid intro eller outro t.ex. Ds. Edit: redigerade lite... Redigerat 17 mars 2009 av Tracer
Tophe Postat 19 mars 2009 Trådstartare Postat 19 mars 2009 http://www.kellyindustries.com/stereo_tools.html Den verkar ju bra! Tack.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.