Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

runt 59´, och tidigare. få saker känns lika sköna i mina händer som en fet strata hals. tjock, kurvig, fyllig.

En Custom Shop hals, en fyllig sådan. Någon mer som tycker likadant?

Annons
Postat

Vet inte, jag är trummis jag tycker kvinnor känns sköna! 😄

/aROCKER

Postat
Vet inte, jag är trummis jag tycker kvinnor känns sköna! 😄

/aROCKER

Kvinnor och elgitarrer, det är kuckelimuck det! Fender förstås. Fast min hals hals är tunn som på en Ibanez.

Har man stora murarhänder är ju kraftigare hals att föredra, Gibson har såna modeller med.

post-8284-1237280286_thumb.jpg

Postat
runt 59´, och tidigare. få saker känns lika sköna i mina händer som en fet strata hals. tjock, kurvig, fyllig.

Näddu, jag är nog mer för tunnare halsar 😄

pme (oregistrerad)
Postat

Vore kul att prova en elgura med riktig brottarhals. Jag hittade en custom byggare som gör halsar upp tlll 1 7/8" 47.6 mm! Frågan är väl

var gränsen går, när blir det för tjockt?

Postat

Yeah! Det är gött att få ett redigt stöd för tummen och känna halsen stadigt i näven.

Det sägs att en smal hals ger högre fart, vet inte det jag, jag äger en gura med bladehals i flat D/flatradius och upplever vibraton o bändningar som bra mycket jobbigare, ja faktiskt rent obekvämt jämfört med mina lite fetare don. Begriper inte det där, vill man att det går undan ja då släpper man ju bara på greppet och jobbar på, hela rubbet blir ju skitjobbigt i längden om man inte har något för tummen att hugga in i.

En feter lönnhals.... oohh mama!

Postat

de heter tydligen "U" halsar...

U necks...

har inte hittat några på Musikbörsens hemsida... så jag får leta vidare... kanske DLX kan importera några?

Postat

Vi måste skilja på bred och tjocklek. Har svårt att tänka mig 47mm tjock hals, däremot 47mm bred. Jag har mätt från 17 till 25mm tjocklek. Mellan 39- 45mm i bredd. Breda halsar är ofta lättare att bända strängar på. Med en tjock hals får du bättre ton i gitarren.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.