Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag köpte en G5 häromdagen med operativsystemet Tiger i den...

Det verkar som om den inte vill "känna till" mitt ljudkort (Motu traveller) och jag funderar lite över vilket inspelningsprogram jag ska välja.

Jag har suttit med Cubase sx på PC förut, jag kan tänka mej att köpa ett protools system, men vilka problem kan jag dyka på när jag inte har intel processorn och leopard...

Jag är bara ute efter att få en bra stabil musikdator... 😆

Alla tips är välkommna... / Lilleman

Annons
Postat

Ok, man kanske skulle satsa på ett begagnat system isf... ☺️

Jag har ifs kört SX länge så det skulle kanske vara bästa att fortsätta med det och Motu kortet... 🙂

Några andra förslag?

Postat

Det är ju märkligt att ditt MOTU-kort inte fungerar med Tiger. Det borde ju göra det tycker man.. och enligt vad jag kan googla mig till så ska det funka alldeles utmärkt. Har du tankat hem de senaste uppdateringarna?

Postat
Det är ju märkligt att ditt MOTU-kort inte fungerar med Tiger. Det borde ju göra det tycker man.. och enligt vad jag kan googla mig till så ska det funka alldeles utmärkt. Har du tankat hem de senaste uppdateringarna?

Ärligt talat så har jag inte haft tid att lägga ner på det 😄 , jag ska ta en djupare koll till helgen... tänkte mest höra mej för och spara lite tid... 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.