Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag blev för ett tag sen tillfrågad om jag kunde hjälpa ett band att få igång ett gammalt inspelningsprojekt som de höll på med för typ tio år sen.

Systemet de använde heter Ensoniq Digital Systems och består av två PCI-kort, en 6he in-och-ut-modul och en styrenhet. Programmet man spelar in i heter Paris.

Jag har försökt få igång det med det startar inte så jag tänkte höra om den är nån här som har använts sig av detta system och som har lite koll, eventuella om någon har ett fungerande system som skulle kunna ta emot de hårddiskar som jag har och göra exporter av projekten?

Om ingen har så kanske nån känner nån som känner nån. 😉

MVH/ Patrik

Annons
Postat

Ah, ska kika bland länkarna där.

Jo jag har fått både systemdisk och projektdisk så jag har satt i dem i en lite äldre dator och får ju igång Windows (98) å så men själva Paris strular.

Tack för tipsen.😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.