Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Undrar om ni kan tipsa mig om någon eller några bra färdiga musikdatorer att köpa? Eller ska man bygga en själv? Känner två killar som köpte Frost datorer som inte funkade bra alls, så jag vill INTE ha en sådan.

Annons
Postat (redigerat)
Hej! Undrar om ni kan tipsa mig om någon eller några bra färdiga musikdatorer att köpa? Eller ska man bygga en själv? Känner två killar som köpte Frost datorer som inte funkade bra alls, så jag vill INTE ha en sådan.

http://www.apple.se <- Fin-fina musikdatorer 🙂

Redigerat av dysfunctional
Postat

Racktone (finns hos emusic.se tror jag).

och Forss Technology

www.ftech.nu .

Postat

Ok jag nämnde det lite ironiskt.. 😉 Men min tanke var tvärt om ditt svar faktsikt.. Jag upplever att nu för tiden är det ganska ovanligt med konflikter, IRQ-krockar och annat hårdvarurelaterat krångel.. Annat var det förr.. Minns i mitten av 90-talet då var det ett elände att få en musikdator stabil.. Numera upplever jag att man kan installera en DAW i nästan vilken konsumentdator som helst och det funkar.. 😛

Ganska ansvarslöst att säga så då det är väldigt vanligt med konflikter i många datorer som gör de odugliga som musikdatorer.
Postat

ok tack för alla svaren.. Fast byggtråden vart jag inte klokare av hehe. Någon som har koll på hur bra datorerna från Forss Technology är? Någon som testat eller har en?

Postat

Jag har en FAL från Forss som jag haft i snart två år, har funkat klockrent än så länge. Kör Cubase på den.

/F

Postat

Kolla upp Tyskland och England. Ni slipper tullavgift och svensk moms, något billigare än svenska varianterna. Men så var det ju detta med supporten...

drloop (oregistrerad)
Postat

Skall du ha med ljudkort installerat från början från leverantöeren du köper ifrån?

Det skulle jag se till att ha. Annars hamnar du i samma sits som alla andra. Support med ljudkort gör skillnad annar kan du lika gärna gå och köpa en Dell eller HP.

Postat
Kolla upp Tyskland och England. Ni slipper tullavgift och svensk moms, något billigare än svenska varianterna. Men så var det ju detta med supporten...

Tänk på att det är inte alltid man slipper svensk moms inom EU (även om det kan vara billigare ändå). Beror på hur mycket stället säljer till Sverige.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.