debatt Postat 15 mars 2009 Postat 15 mars 2009 Ö o B Vad står det för? En gång hörde jag en reklam där de sa "Kom till Överskottsbolaget etc etc".... Vad står då Ö o B för? Överskotts OCH Bolaget eller vadå? Blir inte klok på det? Inte ni heller, antar jag.
Dingbats Postat 16 mars 2009 Postat 16 mars 2009 Det kanske står för "'Ö som i överskott' och 'B som i bolag'". Fast jag håller med om att det är konstigt.
Overkill Postat 16 mars 2009 Postat 16 mars 2009 Lustigt är ju då att man inte säger J och C, även fast det är ett "och" däremellan (Jeans & Clothes).
Dingbats Postat 16 mars 2009 Postat 16 mars 2009 Lustigt är ju då att man inte säger J och C, även fast det är ett "och" däremellan (Jeans & Clothes). Och H&M.
debatt Postat 16 mars 2009 Trådstartare Postat 16 mars 2009 Och H&M. Fast... där säger jag alltid Hennes och Mauritz Liksom jag alltid säger Man och Qvinny om MQ
oioioi Postat 17 mars 2009 Postat 17 mars 2009 Lustigt är ju då att man inte säger J och C, även fast det är ett "och" däremellan (Jeans & Clothes). Junior-Center står det för! (Jeans & Clothes är bara ett nutida försök att ändra betydelse...)
Rabieshund Postat 17 mars 2009 Postat 17 mars 2009 Tror inte att Överskottsbolaget får använda förkortningen ÖB för att det står för överbefälhavare. Så de kör med ÖoB istället.
Hellpig Postat 4 april 2009 Postat 4 april 2009 ÖverskOttsBolaget, tror personligen inte att det finns någon lag mot att använda "ÖB" men tja.
debatt Postat 4 april 2009 Trådstartare Postat 4 april 2009 ÖverskOttsBolaget. Extremt långsökt! Då kunde det ju lika gärna heta Överskottsbolaget - SSG. 😛
Hellpig Postat 9 april 2009 Postat 9 april 2009 Hmm, så långsökt är det ju inte med tanke på att förkortning de facto är ÖoB.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.