Jump to content
Annons

Vad är en 1973 Marshall 50W värd idag?

Recommended Posts

luminousoctaves2 (oregistrerad)
Postat

Någon som har tips på länk eller kan ge ungefärligt värde på en 50 watts Marshall (JMP) från 1973? Den är i mkt fint skick, det blågrå överdragningsskyddet finns kvar och den kommer med en PowerSoak.

Rören är ej original.

Har inte bild här just nu, men kan skaffa om det är nödvändigt. Däremot behöver prisgissningen inte vara exakt, bara ungefärlig, typ 2000-3000 eller 5-6000 osv.

Annons
Postat

Så här ser den ut. Bilden är tagen från Rock'n'roll Vintage, där modellnamnet anges som ”Lead&Bass”, men jag är osäker på att det verkligen är en sådan. Det står ingen modellbeteckning på baksidan.

Jag tycker det verkar vara en djungel med alla modellbeteckningar på vintage Mashall-stärkare. Någon som har tips?

post-21076-1237191106_thumb.jpg

Postat
Så här ser den ut. Bilden är tagen från Rock'n'roll Vintage, där modellnamnet anges som ”Lead&Bass”, men jag är osäker på att det verkligen är en sådan. Det står ingen modellbeteckning på baksidan.

Jag tycker det verkar vara en djungel med alla modellbeteckningar på vintage Mashall-stärkare. Någon som har tips?

Snygg sak. Sälj aldrig den där. Allt annat är sämre. Begär i så fall två miljoner för den.

Postat
Snygg sak. Sälj aldrig den där. Allt annat är sämre. Begär i så fall två miljoner för den.

Nja, jag använder den inte och att samla på saker är helt meningslöst. Den ska bort helt enkelt. Två miljoner låter dock i överkant.

Postat
Nja, jag använder den inte och att samla på saker är helt meningslöst. Den ska bort helt enkelt. Två miljoner låter dock i överkant.

Du kanske kan låta en musikaffär sälja den åt dig? Musikbörsen i Gävle gör sånt i alla fall. En större musikaffär där många rockers passerar in och ut vore guld. Kan de provspela den med sin favoritgitarr och den låter som den ska så är den snart såld även till ett skapligt högt pris. Musikaffären kan ju göra ett paket och sälja en fyrtolvlåda samtidigt. Med rätt distdosor är ju en sån där Marshall typ den Heliga Graal!

Det är tack vare Jimi Hendrix som Marshall finns överhuvudtaget. Så anorna är fina...

Postat (redigerat)

Jag skulle definitivt inte lämna in den till en musikaffär. Det är sällan någon kan värdera saker rätt där. Sedan tar dom provision på försäljningen vilket innebär att det hursomhelst sällan blir någon större vinst för säljaren än om hon/han sköter det själv.

Det finns en annonssida som heter diskant.se. Där finns också ett forum där det hänger mycket kunnigt gitarrintresserat folk. Jag rekommenderar att du vänder dig till dem för att få en uppfattning om vad toppen kan vara värd.

Ta helst bilder på förstärkaren också. Ett vanligt motto är: Inga bilder, ingen stärkare. :rolleyes:

Tips: Vill du ta reda på vilken modell det är så ska du skruva bort skivan på baksidan. Modellbeteckning och årtal brukar vara nedskrivna på lådan som elektroniken är monterad i.

Edit: skrivfel

Redigerat av joachime
Postat
Det finns en annonssida som heter diskant.se. Där finns också ett forum där det hänger mycket kunnigt gitarrintresserat folk. Jag rekommenderar att du vänder dig till dem för att få en uppfattning om vad toppen kan vara värd.

Tips: Vill du ta reda på vilken modell det är så ska du skruva bort skivan på baksidan. Modellbeteckning och årtal brukar vara nedskrivna på lådan som elektroniken är monterad i.

Ok, mkt bra, tack för tipset.

willman (oregistrerad)
Postat

Är ju faktiskt precis vad jag är ute efter!

Detta måste vi diskutera vidare:)

Du får hitta på ett pris då 🙁

Maila på vidowillman@hotmail.com

MVH

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.