Guitar Nilsson Postat 15 mars 2009 Postat 15 mars 2009 Hittade en annons på Blocket där en lirare vill sälja ett paket med en DAT-bandspelare ihop med en Rotelförstärkare och ett par högtalare. DAT-en är jag skitsugen på, har bjudit han en tusing för den per mail... Men Rotelen hittade jag inte alls på Google? Min egen gamla Technics står det en hel del om på Google. T.echnicsen är på två ggr 90 watt och är nåt A/A kvalitet, men jag tycker den distar ändå om man gasar lite i mina JBL. Är inte Rotel ett mycket ädlare märke än Technics? Borde jag köpa även Rotelen? http://www.blocket.se/vi/20077493.htm?ca=5_s När jag släpade upp Technicsen och JBLarna i studion blev vi utan stereo i TVrummet, lite tjatigt när man super där. Hoppas detta yrsliga inlägg går att fatta. 🙁 Mr Sunshine.
Guitar Nilsson Postat 15 mars 2009 Trådstartare Postat 15 mars 2009 (redigerat) Gissningsvis en Rotel RA-920AX Men att det inte dyker up en enda grej om den på Google? Det finns ju fanatiker på gamla stereogrejer över hela världen. Jag har mailat och frågat om effekten. Tror ni den är kanon? Rotel har väl ett superrykte? Redigerat 15 mars 2009 av Guitar Nilsson
dysfunctional Postat 15 mars 2009 Postat 15 mars 2009 Googlar man på "Rotel RA-920AX", som pme tipsade om, får man ju massa träffar.
Guitar Nilsson Postat 15 mars 2009 Trådstartare Postat 15 mars 2009 Googlar man på "Rotel RA-920AX", som pme tipsade om, får man ju massa träffar. Såg det... Men jag fattar inte skillnaden på det som stod från början? Hittade i alla fall en sida där det stod att det var 2 ggr 25 watt. Det är inget för mig...
otippad Postat 15 mars 2009 Postat 15 mars 2009 Tja! Rotel låter nog bäst. Lite rundare i diskanten och ganska låg effekt. skulle gissa på 2x30w har haft en liknande i ägo Tips! Musikbörsen i Örebro säljer en DAT för 500 spänn. Den ser grymt fin ut. 🙂 Har säkert kostat 7k Hittade en annons på Blocket där en lirare vill sälja ett paket med en DAT-bandspelare ihop med en Rotelförstärkare och ett par högtalare. DAT-en är jag skitsugen på, har bjudit han en tusing för den per mail...Men Rotelen hittade jag inte alls på Google? Min egen gamla Technics står det en hel del om på Google. T.echnicsen är på två ggr 90 watt och är nåt A/A kvalitet, men jag tycker den distar ändå om man gasar lite i mina JBL. Är inte Rotel ett mycket ädlare märke än Technics? Borde jag köpa även Rotelen? http://www.blocket.se/vi/20077493.htm?ca=5_s När jag släpade upp Technicsen och JBLarna i studion blev vi utan stereo i TVrummet, lite tjatigt när man super där. Hoppas detta yrsliga inlägg går att fatta. 🙁 Mr Sunshine.
Guitar Nilsson Postat 15 mars 2009 Trådstartare Postat 15 mars 2009 Då ska jag fan ringa Örebrobörsen i morrn och be dom skicka den. Du är Örebroare förstår jag? Det är frun med, så vi är dit ibland, skitfint. Vi brukar kolla på Slottet och cellen där Marjasin satt inmurad ett tag. Tja! Rotel låter nog bäst. Lite rundare i diskanten och ganska låg effekt. skulle gissa på 2x30w har haft en liknande i ägo Tips! Musikbörsen i Örebro säljer en DAT för 500 spänn. Den ser grymt fin ut. 🙁 Har säkert kostat 7k
Guitar Nilsson Postat 15 mars 2009 Trådstartare Postat 15 mars 2009 DAT-bandare, vad har de för anslutningar? Coaxial som ser ut som RCA? Det vore en viss fördel om jag kan koppla ihop datten med mitt andra grejs...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.