Jump to content
Annons

Sångerska liknande Robyn/Lykke Li

Recommended Posts

n1kko (oregistrerad)
Postat

Jag söker en sångerska som gillar elektropop/rock och är sugen på att starta nåt nytt med en låtskrivare/musiker i 20års åldern från Uppsala.

Antingen för ett ett nätbaserat samarbete, eller studiosamarbete om du bor i närheten av Uppsala. Kan även tänka mig att starta ett nytt band om allt känns rätt. Jag sitter på ett stort material av låtar och är öppen för det mesta!

Du bör helst vara runt 20år du också..

Nikko

Annons
Postat
Kanske lättare på Spraydate eller Match.com?

Förlåt, kunde inte låta bli... 😄

Hö hö!

Men hur funkar ditt skämt i förlängningen? Är alla låtskrivare-söker-sångare- och sångare-söker-producent-annonser dolda kontaktannonser? Är det verkligen så kul?

Jag tycker det verkar vara en seriös satsning. Synd att göra ett skämt av det på trådskaparens bekostnad.

Postat

Dumma skämt ska väl inte analyseras allt för djupt,

då inser man ganska fort att de är just dumma..

Självklart ska seriösa satsningar betraktas som det,

därför inkluderade jag även en relativt vag men uppriktig ursäkt.

Hoppas att det går bra för trådskaparen iallafall, vi bidrar

ju med att bumpa upp tråden, vilket borde ses som ett plus

även fast våra kommentarer är lite OT..

n1kko (oregistrerad)
Postat

Instämmer helt med Joachime och motiverar detaljrikedomen i min annons (kanske detta som gjorde att den påminner om en kontaktannons?) med att jag vill slippa massa onödiga annonssvar från folk som jag vet inte kommer att passa mitt ändamål. Jag har haft liknande annonser ute tidigare, och majoriteten av svaren har varit från avdankade 40+-are. Inte för att det är något fel med såna, men det är inte riktigt vad jag söker!

Tackar för bumpen iaf!

Postat (redigerat)

En vän till mig vid namn Ilona Engström sjunger väldigt likt Robyn enligt mig, vi har spelat tillsammans och kört några låtar från senaste platten, bra resultat!

Hon är 19 år och har gått sång 3 år på Rytmus nu(där även jag går)!

finns videos på facebook, men vet inte hur jag ska visa dom för dig =/

Redigerat av pompe
n1kko (oregistrerad)
Postat

Det låter jätteintressant!

😉

Du har inte något material på annan ort så att säga? Myspace, mp3 eller liknande. Annars tar jag gärna en mailadress! 🙁

Postat

Om man är sångerska av Robyns eller Lykke Lis kaliber - varför i hela världen skulle man vara intresserad av att jobba med en random datakille utan några som helst meriter?

Det går cirka 900 av oss på varje bra sångare eller sångerska.

Men ha det så bra.

n1kko (oregistrerad)
Postat

Vad är meningen med ditt inlägg? Jag skriver ingenstans i mitt inlägg att jag vill arbeta med en erkänd världsartist. Du har ingen aning om vem jag är eller vilka meriter jag har så ditt inlägg känns bara dumt och obefogat.

Om du är så bitter att du måste försöka sänka "random datakillar" på ett forum så tycker jag att du är ganska tragisk.

Postat
Om man är sångerska av Robyns eller Lykke Lis kaliber - varför i hela världen skulle man vara intresserad av att jobba med en random datakille utan några som helst meriter?

Det går cirka 900 av oss på varje bra sångare eller sångerska.

Men ha det så bra.

Kanske en sångerska som behöver börja från nånstans, en som inte har erfarenheter, en som gillar pröva diversa projekt, vad vet du vad denna "datakille" har för planer.

*Stop hatin'

Postat
Vad är meningen med ditt inlägg? Jag skriver ingenstans i mitt inlägg att jag vill arbeta med en erkänd världsartist. Du har ingen aning om vem jag är eller vilka meriter jag har så ditt inlägg känns bara dumt och obefogat.

Om du är så bitter att du måste försöka sänka "random datakillar" på ett forum så tycker jag att du är ganska tragisk.

Din signatur fanns inte med när jag svarade = inga meriter.

Och du missade ordet "oss".

Men roliga diskussioner om antal datakillar vs antal själfulla sångerskor får jag kanske spara till... en roligare tråd?

Postat

hej,

jag är nog mer åt lykke li-hållet än robyn och skulle vara intresserad av att testa,

(ifall åldern är viktig för dig,

så kan jag avslöja att jag blir 30 om ett par år 🙂 )

Har tyvärr inget nytt fräscht röstprov,

men kolla gärna http://www.myspace.com/duoduoh

eller

http://www.myspace.com/hedvigdemo

samt ett gammalt iron maiden projekt

http://www.myspace.com/eviltrio

så får du ett hum om hur jag låter,

experimenterar gärna mera åt elektrohållet,

än jag gjort tills nu... 🙂

har egna insp. möjligheter

Postat
Jag söker en sångerska som gillar elektropop/rock och är sugen på att starta nåt nytt med en låtskrivare/musiker i 20års åldern från Uppsala.

Hey!

Jag har sjungit i hela mitt liv och min röst är väldigt lik Lykki li eller Robyn.

Har även uppträtt på scen men aldrig tagit det vidare så långt att jag spelat in än...

Nu på senare tid känner jag mig alltmer redo att step it up så jag blev nyss medlem på denna sida i hopp om att testa mina "sångvingar" mer seriöst.

Tycker det vore kul att prova på sammarbete med dig och se vart det leder.

Jag är 20 år och bor i Stockholm.

n1kko (oregistrerad)
Postat

Hej 😆

Absolut, dra iväg ett PM eller liknande så tar vi det därifrån!

N

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.