Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tycker det verkar lite oklart hur jag ska gå tillväga för att sälja mitt UAD-1 kort.

Jag kommer köpa ett UAD-2 kort i framtiden, och vill spara min plugg jag köpt (cambridge eq)

Mailade supporten, som svarade såhär :

"You can go ahead and sell your UAD-1 card but be sure to select "Transfer with No Plug-Ins" when transferring the card. This way the Cambridge will remain in your account where it can be upgraded upon registration of a new UAD-2 card."

Lät ju fint, men när jag ska överföra kortets ägarskap måste jag ju fylla i VEM kortet ska till också.

Men detta vet jag ju inte förrens jag har sålt kortet. Och innan jag börjar trixa med detta vill jag ju ha fått betalt.

Känns lite mycket begärt av köparen att betala i förskott, sen registrera sig på www.audio.com, sen vänta ett par dar (enligt universal audio kan det ta upp till 4 arbetsdagar innan ägarskapet är fixat), och SEN få kortet skickat till sig. jag hade själv, som köpare, tyckt detta va väldigt krångligt. och när man använder sig av www.internetgirot.se, som jag gillar, så betalas pengarna ut till säljaren efter fem dagar automatiskt om inte köparen hört av sig och klagat, så där faller ju den säkerheten också. Annonsen jag skriver ihop luktar lurendrejeri lång väg 😏

Någon som vet hur man löser detta på ett *smidigt* sätt? Eller har jag HELT missat någonting?

Tacksam för vägledning....

mvh peter

Redigerat av dysfunctional
Annons
anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Jag skulle dessvärre aldrig köpt under dom villkoren, det är ju minst sagt osmidiga och helt orimliga villkor som UAD folket kör med. Har man köpt en vara så måste man ju kunna få sälja den (hela eller delar av den) utan att blanda in tillverkaren.

Postat

Hur fungerar dessa UAD-kort? Är det så att de hjälper till att avlasta processorn med vissa pluggar?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.