Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Vilka förlag använder ni?

Finns det något musikförlag som anpassar sig efter digital teknik? Jag vill ha ett som jag kan emaila låtar och texter osv. Alltså allehanda skönlitterära texter - och helst alltså ett som anpassat sig efter digitala eran så jag kan emaila en text eller låt på eftermiddagen och lägga ut på min hemsida på kvällen om jag känner för't.

Annons
Postat
och helst alltså ett som anpassat sig efter digitala eran så jag kan emaila en text eller låt på eftermiddagen och lägga ut på min hemsida på kvällen om jag känner för't.

Varför skulle du behöva ett förlag till det ?

Finns det något musikförlag som anpassar sig efter digital teknik?

Finns det något som INTE har det ?

Postat

Vad ska förlaget hjälpa dig med ifall du ändå tänkt att sprida musiken via egna kanaler? Är det demos på låtar du ska lägga upp eller färdiga produktioner?

Vad menar du med skönlitterärt, tänker du ge dig in i bokbranschen också? Jag känner inte till något kombinerat bok- och musikförlag.

Postat (redigerat)

Ja jag skriver både skönlitterärt och musik.

Ja det är på demostadie änsålänge. Anledningen att jag vill förlägga materialet är att jag vill ha förlaget som backup vid eventuell tvist om upphov.

Någon som kan svara? Ok att det kanske inte finns något "digitalförlag" som tar hand om allt (även bildkonst) men egna erfarenheter?

Redigerat av Chaan
  • 2 veckor senare...
Postat
Ja jag skriver både skönlitterärt och musik.

Ja det är på demostadie änsålänge. Anledningen att jag vill förlägga materialet är att jag vill ha förlaget som backup vid eventuell tvist om upphov.

Någon som kan svara? Ok att det kanske inte finns något "digitalförlag" som tar hand om allt (även bildkonst) men egna erfarenheter?

Vill du ha hjälp vid eventuella tvister så gå med i Musikerförbundet och deras motsvarighet bland författare istället, jag tror att det är lättare att bli medlem där än att få ett förlagsavtal. Nu har jag inte hört din musik, men jag vet att Musikerförbundet har inga intagningskrav alls för de lägre nivåerna. Intagningskraven börjar på deras högre nivåer där du har rätt till A-kassa, men det låter det inte som att du söker.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.