Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Om vi ser på artister som SebastiAn, Danger eller rentav She (tung house i princip, i alla fall de två första). Hur komponerar de sina låtar, med vilka program? Vilken hårdvara och vilka plug-ins? Om någon vet något, en detalj eller mer, snälla dela med er! Jag skulle vilja utveckla min egen komponering. Sitter med FL studio 8 med ett dussin Vst och custom sounds. Berätta gärna så mycket ni vet om hur man kan utveckla för att komma längre åt de tidigare nämnda artister. Tips om plug-ins med lite tyngre house känsla uppskattas! Tack på förhand för att du kommer svara med all din kunskap!

Annons
Postat
Om vi ser på artister som SebastiAn, Danger eller rentav She (tung house i princip, i alla fall de två första). Hur komponerar de sina låtar, med vilka program? Vilken hårdvara och vilka plug-ins? Om någon vet något, en detalj eller mer, snälla dela med er! Jag skulle vilja utveckla min egen komponering. Sitter med FL studio 8 med ett dussin Vst och custom sounds. Berätta gärna så mycket ni vet om hur man kan utveckla för att komma längre åt de tidigare nämnda artister. Tips om plug-ins med lite tyngre house känsla uppskattas! Tack på förhand för att du kommer svara med all din kunskap!

Du verkar fokuserad på prylar, och det är att börja i fel ände.

Det bästa sättet att utvecklas är att testa något nytt eller tvinga dig till ett nytt arbetssätt.

Att alltid göra trummor, en basgång, leadljud och sen något komp på liknande sätt så fastnar du i ett tänk.

Postat

Håller med.. själva grunden i house har ju alltid vart sväng och samplingar.. lär dig fixa ett schysst gung, med bra tryck och experimentera (läs lek) mycket! 😐

Men för att ge nåt tips finns ju Vengeance-skivorna för en massa bra samplingar/loopar.

Lycka till 🙂

Postat
Du verkar fokuserad på prylar, och det är att börja i fel ände.

håller med å drar det ett steg till:

lär dig spela ett instrument - i ditt fall klav verkar smartast

komponerar gör du med toner å harmonier - inte plugins å program

Postat

Hejsan

Som sagts innan i tråden så ligger det i dina händer och inte din mjukvara. Men ett tips är att i dessa tider med alla gratissynthar, massiva samplingbibliotek osv så är det inte så många av dessa ljud som kanske är användbara för din producering. Så rensa på din hårddisk, välj ut de ljud som är klockrena och skit i resten (du har ju andå kvar dem på skivan ifall att). Detta gör att du snabbare hittar ett ljud du gillar och kan behålla kreativiteten när du komponerar och producerar musiken.

MVH

Anders

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.