Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

asså tex om man har en låt så vill man på några ställen i låten at det ska tona ut ljudet. tex synthen. asså låten går som vanligt först sen så tonas den ner asså synthen med eq eller så. Vill så man enkelt kan göra det på några ställen lixom har ska det låta ljusare i synthen tonas upp eller ner lixom så ljudet blir ljusare. är det automation clip har kollat massa tutorials men dom verkar inte göra det jag vill :S

http://www.youtube.com/watch?v=9ScBLK3KMzw typ i denna låt

46 seconder så e ljudet lixom dovare eller ljusare sen så blir det normalt. Hur gör man sånt asså på vissa ställen i låten någon bra tutorial eller någon som kan förklara :S

Annons
Postat

Leta efter ett lågpassfilter och automatisera det. Borde finnas som standard i FL

Postat
Leta efter ett lågpassfilter och automatisera det. Borde finnas som standard i FL

Fruity fast LP

Postat

jo jag vet att man fixar med filtret. det e inte det jag frågar hur gör man. Andvänder man automatic clip?

eller lixom om jag bara vill ha på vissa ställen i låten eller måste jag göra en ny FX kanal för varje gång jag ska göra om det där ljudet? låter ju as jobbigt.

Postat
jo jag vet att man fixar med filtret. det e inte det jag frågar hur gör man. Andvänder man automatic clip?

eller lixom om jag bara vill ha på vissa ställen i låten eller måste jag göra en ny FX kanal för varje gång jag ska göra om det där ljudet? låter ju as jobbigt.

Som Base10 sa, lägg en Fruity Fast LP på den kanal du har synthen. Sen stänger du av Fast LP'n och sätter automation genom hela låten. Sen sätter du bara igång LP'n när du vill att det ska bli filter på synthen. Visst det kanske blir ett x antal automation clips, fast sånt får du leva med 😱

Om du inte förstog alls kan jag ladda upp bilder!

Postat

ok fattar vad du menar nästan. Hadde inte jag dig på msn förut eller har jag dig nu med? vad hettere. Asså men hur görm an med autimatic clip har du någon tutorial på detta. suger på hur man gör det här vet vad Fruity LP är. Men ska man typ höger klick på den där. lixom högerklicka på cut off sen gör ett automatic clip. men har provat göra detta tidigare. men efter automatic klippet så blev tonen tyst lixom den ska bli som vanligt igen efter klippet :S

Postat
ok fattar vad du menar nästan. Hadde inte jag dig på msn förut eller har jag dig nu med? vad hettere. Asså men hur görm an med autimatic clip har du någon tutorial på detta. suger på hur man gör det här vet vad Fruity LP är. Men ska man typ höger klick på den där. lixom högerklicka på cut off sen gör ett automatic clip. men har provat göra detta tidigare. men efter automatic klippet så blev tonen tyst lixom den ska bli som vanligt igen efter klippet :S

Automatition clippet blir ju som en linje. lägg ut prickar på linjen och balansera exakt hur du vill att ljudet skall förändras.

Skall sedan volymen eller cut off bli tillbaka som det var innan, ja då drar du tillbaka automatiton till den nivån det började på.

Eller också tar du direkt i mixern och drar ner hela ratten för just den effekten.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.