Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Har använt Opera-lådan, eller om det var den mindre med 12-tumselement, och tycker den funkar bra.

Om de mest ska funka till blås, sång och andra instrument i mellanregistret så är det inte nödvändigt med 15-tumselement.

Postat
Har använt Opera-lådan, eller om det var den mindre med 12-tumselement, och tycker den funkar bra.

Om de mest ska funka till blås, sång och andra instrument i mellanregistret så är det inte nödvändigt med 15-tumselement.

det kan ju iofs vara sant! men säg att man inte ska ha en subbas till, när tycker du det är nödvändigt att ha 15?

SM

Postat
är tycker du det är nödvändigt att ha 15?

SM

Om man vill spela full mix (typ backingtrack), trummor eller elbas, fullskalig orgel etc genom dem.

Postat
Om man vill spela full mix (typ backingtrack), trummor eller elbas, fullskalig orgel etc genom dem.

ja det är ju rätt självklart iofs... ibland är man allt lite seeeg i huvudet. hehe.

så lätt hänt.

andra högtalare du rekommenderar?

SM

Postat

Mitt tips är att gå ner en storlek men upp i kvalitet.

RCF ART310A.

Finns några på vendolin just nu.

Sparar många ryggskott.

/G

PS: Det är inte jag som säljer, funderar på om jag skall köpa en till.

Postat

Jag blir alldeles snurrig av modellbeteckningarna! Jag vet att jag har använt en RCF ART som jag tyckte bra om, men vilken modell det var (eller elementstorlek) har jag inte den blekaste om. Kan ha varit tolvan. 312?

floffo66 (oregistrerad)
Postat

Kan bara hålla med föregående talare, gå hellre ner i storlek och upp i kvalitet. RCF ART310 har jag testat i replokal och dom funkar och låter skitbra. Som Joachime sa, mellanregisterbetonade instrument har en tendens att "fastna" i 15"-lådor och då spelar det ingen större roll hur stora och starka dom är..

Postat (redigerat)

Jag slår också ett slag för RCF 310A, fantastiskt bra högtalare och är små och kompakta men spelar väldigt bra.

Har haft ett par själv men va tvungen att sälja på grund av ekonomiska skäl annars skulle jag aldrig sälja dom, skitbra helt enkelt!

Redigerat av lavrell
Postat

RCF gör riktigt bra grejer, väldigt kraftfulla. Upplever dem som rätt okänsliga för rundis också vilket aldrig är fel!

En annan tillverkare som gör väldigt bra grejer är d&b Audiotechnik, jag har dock inte koll på vad de kostar i jämförelse, men mycket bra högtalare.

floffo66 (oregistrerad)
Postat
RCF gör riktigt bra grejer, väldigt kraftfulla. Upplever dem som rätt okänsliga för rundis också vilket aldrig är fel!

En annan tillverkare som gör väldigt bra grejer är d&b Audiotechnik, jag har dock inte koll på vad de kostar i jämförelse, men mycket bra högtalare.

+1 på det där med okänslighet för rundgång, jag upplevde dom också som väldigt okänsliga för det..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.