Tormee Postat 1 december 2004 Postat 1 december 2004 Tja alla musikvänner...jag har ett newbie problem! Köpte ett EMU 0404 ljudkort, installera det och skulle provlyssna. Jag får ljud i ena kanalen men väldigt svagt, den andra kanalen verkar vara tvärtom där distar ljudet istället. Om man kollar på utsignalerna på vilket ljudprogram som helst så blinkar det normalt, lagom panorerat. Utgångarna på kortet är 1/4 mono kontakt (eller stortele som jag brukar kalla det) för varje kanal och där har jag en övergång från 1/4 (mono) till RCA. Sen kopplar jag det till mixern eller förstärkaren direkt...men fortfarande samma problem. Jag kan inte hitta felet, har ni någon ide? Vore jättetacksam för tips... //Tormee
freddo Postat 1 december 2004 Postat 1 december 2004 Hur har du provlyssnat? Om du pluggar in hörlur direkt i teleutgången, blir det någon skillnad? Ser nivåerna ok ut i Patchmixern? Kanske fått ett "måndags-ex"...
Tormee Postat 1 december 2004 Trådstartare Postat 1 december 2004 Har lyssnat med både hörlurar och förstärkare + mixer...samma sak Nivåerna är normala patchmixern...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.