Jump to content
Annons

Digidesign 003+ + extra preamps

Recommended Posts

nickponcho (oregistrerad)
Postat

Hej!

Tänkte kolla med er som kör 002,003 eller 003+ vilka preamps utöver dom som finns har ni kombinerat med.

RME, Motu ?

Tänkte man behöver ju minst 16 in

Är det sant att man bara kan spela in max 18 kanaler in med PT LE 7-8??

MVH

Nick

Annons
Postat
Hej!

Tänkte kolla med er som kör 002,003 eller 003+ vilka preamps utöver dom som finns har ni kombinerat med.

RME, Motu ?

MVH

Nick

Beroende lite på ljudkort, men det stämmer nog att det är runt 18 som är max. Alltså 18 samtidiga kanaler under inspelning...

Sen kan du ju förstås spela in 48 kanaler i PT 8 LE (dock "endast" 18 i taget..) och totalt 64/128 kanaler om du skaffar MPTK/MPTK2

maart (oregistrerad)
Postat
Hej!

RME, Motu ?

MVH

Nick

jag kör en Presonus Digimax FS till min 002:a. Det funkar klockrent och kvalitén är helt ok men inte sådär überwow som man drömmer om att ha. Men väldigt prisvärt tycker jag.

Dessutom har man väldigt bra anslutningsmöjligheter för både audio och clock-synkning. jag synkar via Adat mellan 002:an och Digimaxen, och sen via Word clock till mitt andra ljudkort (Hercules FW1612) som jag använder som ad/da till/från S/Pdif. På så sätt får jag 18 analoga i/o. Jag är väldigt nöjd med den setup:en.

Du kan "bara" spela in 18 kanaler simultant i PT LE men som Limpan skrev kan man ha fler kanaler än så. jag spelar ofta in live men har aldrig känt mig begränsad (eller behövt submixa) av den begränsningen.

Postat
Hej!

RME, Motu ?

MVH

Nick

det beror på att LE inte stödjer ett ljudkort som har fler ingångar, det finns inget som säger dock att du inte kan lira in fler, men sålänge du inte kan lura protools med ett annat kort är det nog rätt kört! Använd summeringsmixar, ändå helt onödigt att mixa enskilda saker...

Postat

tack för era svar.... ska undersöka lite mer...

Alltså, kan man spela in (nu 003+) 8ch mic/line/DI + adat (8ch) + spdif (2ch) = 18kanaler

INgen som har erfaranhet med Motu eller RME omvandlare till PT

• 3 veckor senare...
Postat

Jag är helt grön på PT undrar hur det fungerar med effekter i medhörningen om man har kopplat in preamps via adat.

Eller ja effekter i medhörning över lag. och latency..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.