Jump to content
Annons

Riktig restaurang in the groove

Hamma Kaliber - hur funkar det?  

9 röster

1. 1. Hamma Kaliber - hur funkar det?

• Jaa!!! Som Albert & Herbert, Yin & Yang, Gilbert & Sullivan....
      5
    • Eeeh, njaaa, snarare som choklad och biff, gott var för sig
      0
    • Nej!!! Som pest och kolera!
      1

Recommended Posts

LÅTNAMN: Riktig restaurang in the groove

ARTIST/GRUPP: Samma Kaliber featuring Hammagrella (eller tvärtom)

GENRE: Fördunklad flum-pop

LÅTLÄNGD: 3:42

KOMPOSITÖR: Hammagrella & Maxmaxmax

PRODUCENT: Hammagrella & Maxmaxmax

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: Mp3

STORLEK: 5,1 MB

STATUS: Experiment

LÅTLÄNK:

Hammagrella gillar Samma Kaliber och Samma Kaliber gillar Hammagrella. Här möts två världar i en märklig cross-over i köket på en riktig restaurang någonstans i Grums.

Vi inser att mixen kanske bara är sådär på sina ställen, eftersom det är ett mycket klippande och klistrande mellan mp3-fajler som flugit upp och ner mellan Skåne och Stockholm. Men ge gärna kommentarer på kompositionen och atmosfären! :rolleyes:

Dela på andra sajter

Annons
maxmaxmax (oregistrerad)

ja, det var minsann spännande.

Inte jobba i köket i grums, för det är bara på låtsas. Men att spela in med någon ett halvt land bort alltså.

Dela på andra sajter

Klockrent tycker jag. Särskilt det flummiga slutet (Absoluta slutet bådar för ngt nytt eller?)

Hamma, sången låter lite ansträngd på sina håll. Men i fråga om samarbetet så tycker jag det är klockrent. Låter nästan löjligt bra! Tummen upp! Hoppas ni kan slänga ihop mer tillsammans!

Dela på andra sajter

Är du från Grums, Freddo? Känner du Åke?

Åke? Är det han som är med i en av Martin Beck-filmerna?

🙂

Själv är jag från en närliggande kommun!

Hursomhelst, jäkligt schysst låt. Men de där höga tonerna som lät lite som en lastbil-som-backar-varning rev rejält i mina öron 😏

Dela på andra sajter

Som Neko redan poängterat låter din röst Hamma, väldigt ansträngd.. den ligger lite lågt i förhållande till musiken.

Men soundet är jäkligt schysst med ahhh-körerna och polerar ni lite mer på det därna samarbetet kan det bli riktigt bra

Dela på andra sajter

Som Neko redan poängterat låter din röst Hamma, väldigt ansträngd.. den ligger lite lågt i förhållande till musiken.

Men soundet är jäkligt schysst med ahhh-körerna och polerar ni lite mer på det därna samarbetet kan det bli riktigt bra

Jajamensan, kan hålla med om sången där, skrev nästan versen samtidigt som jag sjöng in, så det var lite improvisation och first-take över det hela. Men vi kanske ska meka till det lite, om det nu finns något bra sätt att bryta isär färdiga wav/mp3-fajler i separata kanaler igen 🙂

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.