Jump to content
Annons

Båda stereoingångarna i Audio Activity på Transport Panel


Recommended Posts

Hej,

Har inte spelat in så mycket stereo eller flerkanaligt. Men nu ska det bli så. Men när allt är inkopplat och funkar så finns det en grej som stör mig. I Transport Panel kan men ju se insignalerna i Audio Activity. Men jag får bara upp inkanalerna 1 och 2. In 3 och 4 syns inte alls där.

Finns det ngt sätt att få upp alla 4 kanaler där?

Det är ju inget stort problem eftersom jag kan öppna mixern och titta på ingångarna där. Men det vore skönt att hen i Transport Bar också då det är det jag är van vid. Och eftersom det är första gången jag ska spela in stråkar är det skönt att eliminera allt som är ovnat och störande.

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej,

Har inte spelat in så mycket stereo eller flerkanaligt. Men nu ska det bli så. Men när allt är inkopplat och funkar så finns det en grej som stör mig. I Transport Panel kan men ju se insignalerna i Audio Activity. Men jag får bara upp inkanalerna 1 och 2. In 3 och 4 syns inte alls där.

Finns det ngt sätt att få upp alla 4 kanaler där?

Det är ju inget stort problem eftersom jag kan öppna mixern och titta på ingångarna där. Men det vore skönt att hen i Transport Bar också då det är det jag är van vid. Och eftersom det är första gången jag ska spela in stråkar är det skönt att eliminera allt som är ovnat och störande.

Tack på förhand!

Tjenare!!!

Jag menar verkligen inte att vara elak eller dryg med detta inlägg.

Det låter dock som ett klassiskt fel inför en oroande inspelning.

Man glömmer bort att man ska spela in ljud och fokuserar i stället på att datorn ska vara perfekt inställd för att inte ska clipping eller hamna på fel spår eller..... etc.

Gör som du alltid gör när du är van och trygg i situationen.

Spela in det du hör i stället!

Ta till lite felmarginaler!

Spela in i 24 bitar för att garantera headroom.

Lägg dig några dB för lågt medvetet.

Be orkestern spela sitt starkaste parti för att du ska kunna genomföra ditt arbete.

Dom vill ju likväl som du att inspelningen blir så bra som möjligt.

Gasa på bara!!!

...och lycka till!

/Cruncharn'

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare!!!

Jag menar verkligen inte att vara elak eller dryg med detta inlägg.

Det låter dock som ett klassiskt fel inför en oroande inspelning.

Man glömmer bort att man ska spela in ljud och fokuserar i stället på att datorn ska vara perfekt inställd för att inte ska clipping eller hamna på fel spår eller..... etc.

Gör som du alltid gör när du är van och trygg i situationen.

Spela in det du hör i stället!

Ta till lite felmarginaler!

Spela in i 24 bitar för att garantera headroom.

Lägg dig några dB för lågt medvetet.

Be orkestern spela sitt starkaste parti för att du ska kunna genomföra ditt arbete.

Dom vill ju likväl som du att inspelningen blir så bra som möjligt.

Gasa på bara!!!

...och lycka till!

/Cruncharn'

Åh, jag uppfattade dig inte som elak alls.

Och visst är det så att det är en sak som irriterar mig, men som inte egentligen påverkar situation. Jag ser ju som sagt in-signalerna i mixerfönstret. Och där kan jag lungt ställa nivåerna osv.

Jag tycker bara om att sitta och titta på audio activity närjag spelar in. Då känner jag att jag har koll. Blir lite jobbigare när jag ska hålla koll på två ingångar i mixern istället.

24-bitar.. Jag brukar spela in i 32bit (float).. Och sedan i mastringen gå ner till 24 bit.l

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...