Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag ska spela in en livekonsert och tänkte köra min mini disc genom mixerbordet.

En sak jag är lite orolig över är att när jag förut har spelat in med mini discen genom mixerbordet

så har det blivit totaldistat och resultatet har med andra ord bliviit...skitdåligt.

Hur kommer det sig att det distar så himla mycket, vart ligger felet?

Mina funktioner på mini discen är:

MIC SENS (LOW eller HIGH)

SYNCHRO REC (OFF eller ON)

AVLS (NORMAL eller LIMIT)

LINE IN

MIC (PLUG IN POWER)

LINE OUT

Vore ytterst tacksam ifall någon som förstår sig på dessa benämningar kan tala om vilka inställningar

som ska vara inställda på vilka så jag förhindrar att ännu en inspelning blir förstörd av digital distorision.

Annons
Postat

Tjena

Har själv spelat in några repningar med MiniDisc och det har fungerat helt ok. Spelade in "line out" signalen från min mindre Samson mixer.

*Använd dig inte av AVLS då det är någon form av automatisk in level justering. Kan kanske vara bra att ha om man spelar in tex en föreläsning.

*Se också till att du har ställt in ingången till line-signal. Finjustera också line-ingångs gainen i spelaren.

*Använd dig inte av longplay och se till att du spelar in i stereo.

*Syncro behöver man inte använda sig av då det är en funktion man använder när man vill automatisera inspelningen från tex en cd.

// Klas

Postat

jag fick också distad signal innan jag kom på att använda lineingången istället för micingången...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.