Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har fått ett flummigt problem, oavsett om jag lägger EZdrummer spår eller spelar in ett vanligt ljudspår via micen så hackar ljudet alltid

vid uppspelning. Även om jag t.ex. trummar lite på det grafiska trumsetet som finns på skärmen.

Hade såhär förra gången också men då försvann det efter en stund, nu har det hållt sig kvar.

Nån som har nån aning om vad detta kan vara??

Mvh A

Annons
Postat

Nåt program som ligger och stör i bakgrunden?

På min förra dator fick jag gå in och stänga av en bakgrundstjänst som störde ljudet. Det hackade-hoppade till med 2-3 sekunders mellanrum hela tiden. Men det tog ett jäkla tag innan jag hittade vad det var.

Kör du PC?

Start -> Kör -> msconfig -> Autotstart.

Testa att stänga av en sak i taget av de saker som verkar onödiga. Börja med sånt som inte tillhör windows.

Starta om mellan varje ändring.

Postat

Ett tips till om du inte gjort det redan.. Om du använder datorn i huvudsak som musikdator.. Konfigurera datorn för att köra bakgrundstjänster.. Om du kör XP.. Högerklicka på "Den här datorn" välj egenskaper.. Klicka på knappen "Inställningar" under prestanda (översta valet).. Klicka på fliken "avancerat" igen.. Därefter bocka i "Backgrundstjänster". Bör bli bättre som musikdator.. 😱

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.