Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja, ja, nu sitter jag här med min nya pyts och försöker hålla så mycket ordning som möjligt. Installerat OS smärtfritt, nätverket gick långt över förväntan, antivirus, brandvägg, så det mesta som man garanterat kommer spara är installerat, men finns det något man ska tänka på när man installerar program och kopierar in filer från gamla hårddisken?

Installera kommer jag antagligen göra i "sannolikhet-att-jag-sparar-det"-ordning, det är väl smartast?

Filerna på gamla burken låg dock i en salig röra i alla möjliga mappar, gör det någon nytta prestandamässigt om jag ordnar dem i någon speciell ordning innan jag kopierar över dem, eller är det bara att köra (som flickan sa)?

Och är det förresten något annat jag ska tänka på såhär när datorn fortfarande är fräsch?

Annons
Postat

Kan vara värt att tänka på att brandvägg och virus skydd tar krut när du skall göra musik. Kan vara ide med två olika instalationer av OS:et.

Postat
Installera kommer jag antagligen göra i "sannolikhet-att-jag-sparar-det"-ordning, det är väl smartast?

Lite osäker på vad du menar. Men om vi säger att du funderar på at installera ett program som du är osäker på om du sedan vill behålla, så spelar det ingen större roll när du installerar det.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.