Jump to content
Annons

Gittar in i datorn, några bra effekter?

Recommended Posts

feffe (oregistrerad)
Postat

HÅller på med en kompis som spelar gittar och så i den lilla nya hemmastudion.

Struntar i stärkaren o kör rakt in i mixerbordet sedan in i datorn.

Finns det nått mjukvaruprogram/effect som man kan använda för att skruva till lite cool dist o andra grejer när man spelar in? Använder Sonar 3 producer edition.

Har inte hittat något bra program på någon musiksida typ Jam et.c

Tips o råd gärna länk till företaget som tillvärkar programmet skulle vara kul!

/feffe

Annons
feffe (oregistrerad)
Postat
Köp en Line6 Pod.

Jag skulle göra det om det bara var mjukvarubaserat, vill itne ha några externa grejer vid det nuvarande tillfället, bara mjukvara, =)

feffe (oregistrerad)
Postat

tacksam för svaren!

DÅ ska jag ner till musikafären o kolla lite =)

Postat

Jag gillar amplitube bra... Men skall det funka att spela gura med ett sådant plugg måste du ha extremt låg latency, skall du spela fort blir det extra viktigt. under 8 ms tycker jag det skall vara för att funka, en dell är lite mindre kräsna.

Postat

Jag skulle rekomendera att lägga pengar på hårdvara för att kräma upp signalen och köra på nån gratismjukvara så länge. Bättre ljud för pengarna.

Postat

Jag säger Guitar Rig. Har i och för sig inte testat något annat direkt men det var Love at first sight för min del! GR ger i princip obegränsade möjligheter att välja effekter och förstärkare. 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.