Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hello!

Antag att du siktar in dig på ett visst ljudkort. Du går till butiken och köper det, fullt medveten om att det inte ingår någon programvara överhuvudtaget (förutom vanliga drivrutinerna), enligt vad som står på butikens webbsida. Så du siktar in dig på att köpa ett inspelningsprogram veckan efter för att kunna spela in med det nya ljudkortet.

Då märker du att enligt produktinfo på märkets hemsida så bundlas ett helt ok inspelningsprogram med till ljudkortet - dock fanns tydligen inte någon sådan cd med i just den lådan som du fick tag på i butiken du besökte. De hade väl inne den tidigare sändningen av produkten, tänker du nu bara, vilket stämmer iofs.

Priset är dock detsamma på produkten. Du vet inte i detta läge exakt när den där info-n om att ljudkortet bundlas med en schysst programvara lades ut.

FRÅGA: Kan/Ska man i detta läget höra av sig till märket ifråga och påtala att man vill ha den schyssta cd-n? Hur stor är sannolikheten att de går med på att skicka en sådan?

😏

//:debatt

Redigerat av debatt
Annons
Postat
FRÅGA: Kan/Ska man i detta läget höra av sig till märket ifråga och påtala att man vill ha den schyssta cd-n? Hur stor är sannolikheten att de går med på att skicka en sådan?

Jag tycker absolut du kan slänga iväg ett artigt mail till ljudkortstillverkaren och fråga. Min erfarenhet av kontakt med företag i denna bransch har varit väldigt god.

Lycka till / DrHans

Postat (redigerat)
Varför inte höra av sig till butiken?

Alltid bäst att gå till källan. Ljudkortet är inte köpt ännu.

Butiken nämner inget om att programvara medföljer, det gör däremot ljudkortstillverkaren - numera...

Redigerat av debatt
Postat

Knappast. Jag har aldrig fått något svar av dem förut.

Jag sände även med en mycket produktspecifik fråga i samma mail, som bara tillverkaren kan klara av.

Postat

Sådärja! Fick deras svar redan samma dag och det var glädjande dessutom. Nu har jag dem i ryggen när jag går till butiken och kräver.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.