Micke H Postat 4 mars 2009 Postat 4 mars 2009 Hej Känns som jag vill fråga detta innan jag provar själv... Jag har experimenterat länge med min GT-8 med olika ljud och olika förstärkare. Jag tycker dock alltid, alltid, alltid att jag får samma resultat så fort jag höjer volymen till replokalsnivå - en elak diskant och någonting väldigt digitalt över ljudet. En sak jag skulle vilka prova är att bli av med kaka på kaka-effekten - dvs två preamps i rad. Både från toppen på min förstärkarhalvstack och från GT-8an. Detta genom att koppla telesladd mellan GT-8ans output direkt in i lådan istället. Går detta? Riskerar jag att förstöra nånting? Tänker på det här med ohms och allt vad det heter... Tacksam för svar! /Micke
stegrarn Postat 4 mars 2009 Postat 4 mars 2009 Du kan inte koppla GT-8an direkt till lådan, den måste förstärkas på nåt sätt. Har du effektloop i din stärkare så kör GT-8 i "return"-jacket så går den förbi preampen i förstärkaren..
Micke H Postat 4 mars 2009 Trådstartare Postat 4 mars 2009 Du kan inte koppla GT-8an direkt till lådan, den måste förstärkas på nåt sätt. Har du effektloop i din stärkare så kör GT-8 i "return"-jacket så går den förbi preampen i förstärkaren.. Jag har tyvärr inget return-uttag på min stärkare. Har ingen effektloop att använda mig utav.
stegrarn Postat 5 mars 2009 Postat 5 mars 2009 Då kan det bli lite klurigt att få signalen att gå opåverkad genom utrustningen du har idag. Kolla om du kan hitta nåt begagnat slutsteg av nåt slag, dom är ju inte den hetaste produkten på marknaden nu så såna kan man hitta billigt lite överallt..
Anjou Postat 5 mars 2009 Postat 5 mars 2009 Sätt bypass på amp-funktionen på Gt-8 så slipper du "kaka på kaka". Om du är nöjd med soundet i din stärkare vill säga. Jag äger ingen Gt 8 själv, men det vore konstigt om det inte gick att bypassa ampsimulatorn. Men du kanske redan provat detta??!! Mvh Erik
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.