Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Känns som jag vill fråga detta innan jag provar själv...

Jag har experimenterat länge med min GT-8 med olika ljud och olika förstärkare. Jag tycker dock alltid, alltid, alltid att jag får samma resultat så fort jag höjer volymen till replokalsnivå - en elak diskant och någonting väldigt digitalt över ljudet.

En sak jag skulle vilka prova är att bli av med kaka på kaka-effekten - dvs två preamps i rad. Både från toppen på min förstärkarhalvstack och från GT-8an. Detta genom att koppla telesladd mellan GT-8ans output direkt in i lådan istället.

Går detta? Riskerar jag att förstöra nånting? Tänker på det här med ohms och allt vad det heter...

Tacksam för svar!

/Micke

Annons
Postat

Du kan inte koppla GT-8an direkt till lådan, den måste förstärkas på nåt sätt. Har du effektloop i din stärkare så kör GT-8 i "return"-jacket så går den förbi preampen i förstärkaren..

Postat
Du kan inte koppla GT-8an direkt till lådan, den måste förstärkas på nåt sätt. Har du effektloop i din stärkare så kör GT-8 i "return"-jacket så går den förbi preampen i förstärkaren..

Jag har tyvärr inget return-uttag på min stärkare. Har ingen effektloop att använda mig utav.

Postat

Då kan det bli lite klurigt att få signalen att gå opåverkad genom utrustningen du har idag. Kolla om du kan hitta nåt begagnat slutsteg av nåt slag, dom är ju inte den hetaste produkten på marknaden nu så såna kan man hitta billigt lite överallt..

Postat

Sätt bypass på amp-funktionen på Gt-8 så slipper du "kaka på kaka".

Om du är nöjd med soundet i din stärkare vill säga.

Jag äger ingen Gt 8 själv, men det vore konstigt om det inte gick att bypassa ampsimulatorn.

Men du kanske redan provat detta??!!

Mvh Erik

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.