Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena alla glada!

Diggar rätt så hårt Kanye Wests senaste album på många nivåer.

En vanlig sak inom RnB/HipHop är stråkarna som används för att bryta mot något tidigare parti av låten.

T.ex. i Kanye Wests låt Robocop

http://www.youtube.com/watch?v=4U-nO0-LFbc

Vid 14s

Finns det någon som på rak arm vet en plugin med samplade stråkar med denna låga attack som gör att de sticker ut ur mixen. De som t.ex. finns i Reason är alla väldigt svepande och med hög attack? (Men jag kanske missat något radikalt)

Tack på förhand!

MVH

Johan

Annons
Postat

Tror det finns sådana stråkar i Reason orchestra soundbank, leta efter Staccato eller liknande.

Eller köp East west Quantum Leap Symphonic Orchestra 😄

Postat (redigerat)
Tror det finns sådana stråkar i Reason orchestra soundbank, leta efter Staccato eller liknande.

Eller köp East west Quantum Leap Symphonic Orchestra 😄

Ska definitivt kolla på Reason-orchestran när jag kommer hem. Brukar inte använda mig av den soundbanken faktiskt. För övrigt, ruggigt schysst musik på din/er myspace!

Redigerat av johle
Postat
Ska definitivt kolla på Reason-orchestran när jag kommer hem. Brukar inte använda mig av den soundbanken faktiskt. För övrigt, ruggigt schysst musik på din/er myspace!

Tack! förhoppningsvis blir det mer liknande musik då vi håller på att skriva musik till en platta =)

Postat (redigerat)
Tjena alla glada!

Diggar rätt så hårt Kanye Wests senaste album på många nivåer.

En vanlig sak inom RnB/HipHop är stråkarna som används för att bryta mot något tidigare parti av låten.

T.ex. i Kanye Wests låt Robocop

http://www.youtube.com/watch?v=4U-nO0-LFbc

Vid 14s

Finns det någon som på rak arm vet en plugin med samplade stråkar med denna låga attack som gör att de sticker ut ur mixen. De som t.ex. finns i Reason är alla väldigt svepande och med hög attack? (Men jag kanske missat något radikalt)

Tack på förhand!

MVH

Johan

Tjena, diggade det där stråkljudet som sjutton med! så jag körde in det i denna låten som vi gjorde.

Jayson & Niiles - Ta Slut

Jag körde Miroslav Refillen till reason där jag använde en staccato string och en vanlig och körde varannan oktav med de olika instrumenten.

Vet inte riktigt om det låter lika men kolla =)

EDIT: Kolla i låten runt 3:20 så är det inga vocals på det 🙂

Redigerat av Niiles
Postat (redigerat)
Tjena, diggade det där stråkljudet som sjutton med! så jag körde in det i denna låten som vi gjorde.

Jayson & Niiles - Ta Slut

Jag körde Miroslav Refillen till reason där jag använde en staccato string och en vanlig och körde varannan oktav med de olika instrumenten.

Vet inte riktigt om det låter lika men kolla =)

EDIT: Kolla i låten runt 3:20 så är det inga vocals på det 🙂

Ah nice!

Riktigt snyggt!

För övrigt, riktigt schysst låt! Ruggigt nice sync och professionellt gjord! Bra text också! Jag diggar den, även om det är en helt annan musikstil än vad jag brukar lyssna på 😛

MVH

Johan

Redigerat av johle
Postat
Ah nice!

Riktigt snyggt!

För övrigt, riktigt schysst låt! Ruggigt nice sync och professionellt gjord! Bra text också! Jag diggar den, även om det är en helt annan musikstil än vad jag brukar lyssna på 🙂

MVH

Johan

Man tackar och bugar 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.