Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har ett knepigt problem med min metronome i Cubase SX 1.02 och vet ej vad det är för fel? Kanske någon kan hjälpa mig med det?

När jag ska spela in ex vis gitarr. Och vill köra med metronomen för att få det tajt. Det går inte för att metronomen är otajt! Och då är det inte bara jag som har påpekat det,utan 4-5 personer har sagt samma sak. Den lixom hakar efter på några regelbundna ställen.

Help me please!

Redigerat av Newsec
Annons
Postat

Det är bara att uppdatera till senaste versionen.. alla SX 1.** varianter hade problem med timing och diverse annat krafs..tror att version 1.06 var den stabilaste av alla..

Postat
När jag ska spela in ex vis gitarr. Och vill köra med metronomen för att få det tajt. Det går inte för att metronomen är otajt!

Använder Du Audio eller MIDI-metronomen?

Om MIDI, vilken midi-port är den inställd på, är det en s.k. emulerad port?

Postat
..tror att version 1.06 var den stabilaste av alla..

1.03 var den stabilaste för mig (testad på två olika datorer). Men SX 2.02 är mycket stabilare än någon etta.

Postat

Okej,verkar som det får bli en uppdatering av Cubase med andra ord =)

Jag har testat med både midi,audio metronome,men ingen skillnad på dem,mer än ljudet då.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.