Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Frågan om man kan skämta om allt dök upp i en annan tråd som numera är stoppad. Naturligtvis

kan man skämta om allt, och naturligtvis skämtas det om allt.

Min fråga är inte ens om man bör skämta om allt, utan om det inte helt enkelt finns sånt som

inte är nåt kul.

Har fortfarande inte hört några Estoniaskämt.

Annons
Postat

Skämt (det "roliga") går väl hem olika hos olika personer, antar jag. Jag tycker t.ex. att Adam Sandlers skämt överlag är extremt icke-roliga, medan Ben Stillers komik nästan alltid går hem — hos mig.

Sedan finns det givetvis skämt, som t.ex. "Estoniaskämt", som kanske upplevs högst opassande från början men som blir "roligare" ju längre från tidpunkten för händelsen man befinner sig. Det är väl så vi fungerar som människor och hanterar svåra situationer...

Postat (redigerat)
Skämt (det "roliga") går väl hem olika hos olika personer, antar jag. Jag tycker t.ex. att Adam Sandlers skämt överlag är extremt icke-roliga, medan Ben Stillers komik nästan alltid går hem — hos mig.

Sedan finns det givetvis skämt, som t.ex. "Estoniaskämt", som kanske upplevs högst opassande från början men som blir "roligare" ju längre från tidpunkten för händelsen man befinner sig. Det är väl så vi fungerar som människor och hanterar svåra situationer...

Engelsk humor är kul.

Avsnittet när Albert och Herbert får besök av kronofogden och bara har en burk sparris och en burk av nåt annat samt att de stänger av vattnet för dem. Pappan, dvs. Albert hittar ett paket chokladwafers, men talar inte om det för Herbert. Så en dag vid frukosten så stoppar Albert in ett chokladkex i munnen då Herbert slumrar till, men låtsas att det var ett ljud ute på gården som en avledande manöver, då sonen vaknar. Herbert blir misstänksam och med ficklampan i högsta hugg ber han honom "öppna käften!". Det är extremt roligt.

//:debatt

Redigerat av debatt
Postat
Har fortfarande inte hört några Estoniaskämt.

Ett exempel:

Vet du vad det sista dom sa på högtalarna innnan Estonia sjönk?

Baren har stängt, men bogvisiret har varit öppen hela kvällen.

Det finns hundratals

• 1 månad senare...
Postat
Ett exempel:

Vet du vad det sista dom sa på högtalarna innnan Estonia sjönk?

Baren har stängt, men bogvisiret har varit öppen hela kvällen.

Det finns hundratals

Lol... Bara lol 🙂

Postat (redigerat)

Att skämta om islam är som att knulla sin syster på fyllan, det är kul ett tag men man bara måste dö efteråt.

Redigerat av Krokodil
Postat

Obama försökte skämta om handikappade, eller människor med funktionshinder som det heter idag.

Hursomelst skojade han om sin bowling, att han såg ut som om han var med i "paralympics" när han spelade.

Men det skulle han inte gjort....Han fick per omgående göra avbön och be hela världen om ursäkt.

Personligen tycker jag man kan skämta om allt så länge det inte blir plumpt eller smaklöst. Man ska skratta MED...inte ÅT...då blir det roligt. Vem avgör då det? Jo jag.

Skrattar jag så är det kul, skrattar jag inte....ja ni förstår kanske?

Ha ha ha ha, ja det var kul.

.................. (inte kul)

Estoniaskämten kom inte så långt efter katastrofen, men jag tror det är ett sätt att bearbeta händelsen. Dock har jag faktiskt inte hört ett enda 9/11 skämt? Den händelsen går kanske inte att skämta om?

Ola Salo gjorde ju ett tafatt försök när de var i USA, men det skulle han ju inte gjort...det "tog en ände med försräckelse" som det heter.

Glada påskar till er!

/R

Postat (redigerat)
Dock har jag faktiskt inte hört ett enda 9/11 skämt? Den händelsen går kanske inte att skämta om?

Ola Salo gjorde ju ett tafatt försök när de var i USA, men det skulle han ju inte gjort...det "tog en ände med försräckelse" som det heter.

Jorå. Sjung detta med "Med en enkel tulipan på bemärkelsedan"-melodin:

Med enkel taliban

i ett kapat flygplan

han flyger in i

han flyger in i

World Trade Center

finns säkerligen en drös riktiga skämt med.

EDIT: Googlade lite:

"It's a bird!"

"It's a plane!"

"It's.... Oh shit, it IS a plane!"

Did you hear the one about American Airlines new deal? They’ll fly you straight from the airport to the office.

Q: What is the New York City Fire Department's favorite song?

A: "It's Raining Men"

Q: What's Al Qaida's favorite football team?

A: The New York Jets

http://www.ooze.com/articles/9-11-jokes.html

Redigerat av Overkill
Postat

OOoopsss, där ser man!

Därmed har väl frågeställan fått svar på själva ursprungsfrågan:

- kan man skämta om allt?

OTVETYDIGT JA!

/R

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.