Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hallo!

Musicstore i Köln är ju som alla ver Europas största musikaffär. Såg lite på deras datorer och tyckte det verkade intressant. De har ju sådana som de kallar sitt eget märke också, torn i klatschiga färger, röd, blå, grå etc i priser från knappt 10000 kr.

Duger de för mångkanalig inspelning av musik? De verkar ju byggda för det. Nån som har en sån eller läst nån test? På laptop-sidan för de bl.a. Mac och Dell tydligen.

Mac är ju bra, men Dell vet jag inte.

Exempel - STATIONÄR DATOR €1199.

MUSIC STORE PC2 2009-II silent, rot, 2.83 GHz Quad, 4 GB RAM, 2 x 500 GB HD, Win XP Pro Multi

Im neuen, lärmgedämmten Silentmax Gehäuse!

Features:

Intel Core 2 Quad 2.83GHz (4 Kerne)

4GB RAM (1066MHz)

2x 500GB Festplatten

DVD Brenner

CardReader 20in1

Dual Grafikkarte

FireWire

Fame 2x2 Sound Card mit ASIO

Windows XP Pro Multilingual

Unsere PC Systeme basieren auf ausgesuchten Komponenten, die wir anhand unserer langjährigen Erfahrung und ihrer Zuverlässigkeit im Audio Bereich selektieren. Die Modelle werden in gedämmten Silent-Gehäusen und vorkonfigurierten und optimierten Windowsinstallationen ausgeliefert.

Mindestens Quad-Core Prozessoren mit 4 Kernen bieten ausreichend Rechenleistung selbst für intensive Plug-In Nutzung, die grösseren Modelle nutzen zum ersten Mal Windows Vista Ultimat mit 64 Bit und mehr als 4 GB RAM Speicherausbau. Ein 36 monatiger "vor Ort Service" auf defekte Hardware, Maus und Tastatur sind inklusive.

!!! 3 Jahre Music Store Garantie !!!

!!! 30 Tage Money Back Garantie !!!

Unser Preis per piece is:

1.199,00 €

Inkl. 19,00% MwSt. 191,44 €

Netto 1.007,56 €

Auf Lager

Sofort versandfertig

ab 25€ Bestellwert versandkostenfreie Lieferung!

(innerhalb Deutschlands,

Auslandsversandinfo hier)

Kontaktieren Sie die Verkaufsabteilung

Wir freuen uns Ihnen helfen zu können!

Verkaufs support und Beratung

E-Mail: pc@musicstore.de

Telefon: 0221/925 791-3301

Fax: 0221/925 791-876

Direkt-Bestellannahme:

(keine Beratung) 0221/925 791-500

MUSICSTORE

:rolleyes:

//:debatt

Redigerat av debatt
Annons
anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Det ska nog funka men 10 000 spänn det låter inte speciellt billigt faktiskt, men det kan ju finnas nån förklaring till det. Man undrar vad dom kör med för moderkort bara, det framgår inte riktigt.

Postat (redigerat)

"2x 500GB Festplatten "

Party, Party! 😆

fast jag undrar som Anarkisten om detta verkligen är så billigt. Jag köpte något liknande (med 22" WS skärm) för 14000 för ett halvår sedan, i Sverige.

Edit:

1007 euros är 11798 kr enligt Forex... inte så billigt.

Redigerat av Hellpig
Postat
"2x 500GB Festplatten "

Party, Party! 😆

fast jag undrar som Anarkisten om detta verkligen är så billigt. Jag köpte något liknande (med 22" WS skärm) för 14000 för ett halvår sedan, i Sverige.

Edit:

1007 euros är 11798 kr enligt Forex... inte så billigt.

Jag vet, euron är hög. Modellen jag klistrade in är den näst billigaste, inte den allra billigaste.

Jag jämförde med Frosts datorer.

Postat

Jmf med Frost så är väl allt billigt. Utom Apple möjligtvis. 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.