Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

God middag!

Hur tar man bort Cubase LE? Eftersom jag ska köpa nytt ljudkort och till det ingår något annat program, ev. ProTools Lightversion, Ableton Live LE eller Cubase LE4 - vilket tydligen inte verkar vara den Cubase LE-version jag har nu, för grafiken ser helt annorlunda ut... så jag tänkte ta bort mitt Cubase LE.

När jag försökte så gick inte det, för det stod för varje fil jag manuellt försökte plocka, varning, filen delas av andra program i datorn och tar du bort den så kanske inte programmet eller hårdvaran kommer att fungera.

Värre än Norton...

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat

Bara ta bort och inte bry sig om det där . Deleta allt.

Postat (redigerat)

Kör Uninstall i stället för att plocka bort filer manuellt. Risken är annars större att du får kvar en massa skräp i Windows-registret och på andra ställen.

Om frågan ändå dyker upp, så är det bara en säkerhetsfråga som i typ 99.99% av fallen inte betyder någonting, utan du kan helt riskfritt låta avinstallationen ta bort filerna som det varnas för. 😆

- men ta som sagt INTE bort filerna manuellt, annat än om det finns filer som Uninstall meddelar inte har kunnat plockas bort automatiskt.

Redigerat av Claes
Postat
Kör Uninstall i stället för att plocka bort filer manuellt. Risken är annars större att du får kvar en massa skräp i Windows-registret och på andra ställen.

Om frågan ändå dyker upp, så är det bara en säkerhetsfråga som i typ 99.99% av fallen inte betyder någonting, utan du kan helt riskfritt låta avinstallationen ta bort filerna som det varnas för. 😉

- men ta som sagt INTE bort filerna manuellt, annat än om det finns filer som Uninstall meddelar inte har kunnat plockas bort automatiskt.

Jo, jag körde (naturligtvis) "Ta bort program", men det var just där det kom upp ideligen varningar om att inte ta bort .dll-filerna.

Tyckte det var verkligen konstigt - på min gamla HP-laptop så hände aldrig det, utan jag kunde installera och avinstallera Cubase LE flera gånger utan problem, men nu med den här nya Toshiban...och det gäller inte bara Cubase LE.

Dessutom, vilket program är det här "Cubase LE" (från 2005) egentligen, vilket versionsnummer? Är det nummer 1? För det "nya" som ofta bundlas nuförtiden till ljudkort heter ibland Cubase LE, ibland Cubase LE4, men bägge de varianterna ser annorlunda ut än min rent grafiskt.

😆

kalender//:debatt

DieHard (oregistrerad)
Postat

Som sagt var det där är ett jävla skit. Vet hur det var när man var grön på dator och inte vågade ta bort för man trodde att det ska påverka datorn. Men som sagt var allt sånt där är bara att ignorera när det gäller programvara som du själv har installerat. Skaffa ett bra program som både avinstallerar bättre än den inbyggda och tar bort allt och ett program som rensar bort i registret onödiga filer som inte längre behövs.

Postat
Jo, jag körde (naturligtvis) "Ta bort program", men det var just där det kom upp ideligen varningar om att inte ta bort .dll-filerna.

Tyckte det var verkligen konstigt - på min gamla HP-laptop så hände aldrig det, utan jag kunde installera och avinstallera Cubase LE flera gånger utan problem, men nu med den här nya Toshiban...och det gäller inte bara Cubase LE.

Dessutom, vilket program är det här "Cubase LE" (från 2005) egentligen, vilket versionsnummer? Är det nummer 1? För det "nya" som ofta bundlas nuförtiden till ljudkort heter ibland Cubase LE, ibland Cubase LE4, men bägge de varianterna ser annorlunda ut än min rent grafiskt.

😆

kalender//:debatt

Det är som sagt riskfritt. Att du får upp varningar kan bero på säkerhetsinställningar eller något sådant - eller att Toshiba har lagt in extra sådant i sin version av Windows. Förresten - är det en ny dator så är det kanske Vista på den? I så fall har du förklaringen där. Jag har för mig att det ska gå att avaktivera diverse säkerhetsfrågor som kommer upp i Vista, men har inte koll på det eftersom jag kör XP själv, så någon annan kan säkert berätta...

Heter det bara LE, så är det version 1, som baseras på äldsta SX-versionen.

Postat

vissa program är något efterhängsna. du kan prova med program som "revo uninstaller", som kan scanna systemregistret efter relaterade nycklar som inte plockats bort.

Postat
Det är som sagt riskfritt. Att du får upp varningar kan bero på säkerhetsinställningar eller något sådant - eller att Toshiba har lagt in extra sådant i sin version av Windows. Förresten - är det en ny dator så är det kanske Vista på den? I så fall har du förklaringen där. Jag har för mig att det ska gå att avaktivera diverse säkerhetsfrågor som kommer upp i Vista, men har inte koll på det eftersom jag kör XP själv, så någon annan kan säkert berätta...

Heter det bara LE, så är det version 1, som baseras på äldsta SX-versionen.

Nej, jag kör Win XP. Men men... nyligen sa ju kundtjänst i samband med att ljudkortet stördes på nåt sätt, att det kan ligga kvar fragment av Vista Business iaf i bakgrunden...

Laptopen levererades med Win Vista Business, men jag ville ha Win XP Pro, så jag installerade det från de medföljande dvd-skivorna!

😆

//:debatt

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.