Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Någon som kan ge en recension av behringer vamp pro? Låter den bättre än desktopmodellen av vamp(den vanliga) eller är det samma skit?

Skulle vilja ha en objektiv recension, d v s en icke förskönad recension av t ex musikbörsen, Enligt dem så är det tidernas grej! 😱

Annons
Postat

http://www.harmony-central.com/Effects/Dat...Amp_Pro-01.html

Här kan du läsa om vanliga människors åsikt.

Har annars för mig att själva effektdelen och förstärkarsimuleringen är samma som på desktopmodellen, men att det t ex finns fler lagrings-och anslutningsmöjligheter. Ger sig säkert om du läser recensionerna på länken. Den andra gitarristen i mitt band har en sådan hemma, skruvar man bara lite så låter den bra tycker jag, givetvis beroende på vad man har för ljudideal.

lizzydevine (oregistrerad)
Postat

jag kan bara säga att jag är skitnöjd med min pro... blir bra gitarrer... kopplar man basen till vid inspelning blir det grymt bas ljud med rätt inställngar...

Tycker den borde kosta lite mer än vad den gör faktiskt... (eller det e ju bra med billigt).. det jag menar e att den är perfekt till en hemmastudio...

Alltid bäst med en uppmickad bra stärkare.. men i lägenheten är den guld värld...

Lägg ner lite tid på att ratta bara så blir det kanon.. 😉

MVH

Lizzy

Postat

Har fått för mej att modellerna är det samma förutom att PRO'n har digitalt ut, vilket i sin tur kanske kan ge en liten aning bättre ljud/mindre brus.

Postat

fördelan är att pro:n har både digital och analog "låd" simulator...

själv föredrar jag den analoga som kallas för ultra-g...

För er som köper en pro.. kolla så att batteriet i inte sitter löst.. det gjorde den nämligen på min när jag köpte den..

Men det är enkelt fixat.. Bara skruva upp lådan och tryck fast batteriet i hållaren...

Ljudet kopplas ut stereo antingen med vanliga gitarrkablar eller med mickablar eller så kan man som sagt koppla digitalt om man känner för det...

Lycka till..

Postat

funkar den att köra in i en stärkare då?

jag har en laney 4*12, hur kopplar ja den smartast? jag vet ju att jag ska köra den i fx-returnloopen på stärkaren för att förbikoppla preampen i stärkaren, men finns det några fler tricks?

Postat

själv har jag inte orkat pilla med den så mycket med stärkare.. ska sätta mig i det i veckan...

Ljust nu kör jag bara en kabel från outputen in i inputen på stärkaren..

Annars när jag kör live och det är ett kraftfull pa.. kör jag bara vamp:en direkt till pa:t... perfekt.,..

men som sagt var.. ska kolla det med stärkare...

Postat

Effekt-returen i förstärkaren är nog det som är smidigast. Kopplar du den före så blir det ju liksom preamp->effekter->preamp->slutsteg, vilket kanske är onödigt. Däremot går det kanske att stänga av preamp-delen i V-ampen (någon ägare, Freddie?), då kan du ju köra med förstärkens preamp och använda den som en effektenhet. I båda fallen, glöm inte att stänga av högtalarsimuleringen, det brukar låta bäst så.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.