Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej där!

Min dator har fyra usb-portar, där en av dem även accepterar e-sata. Det är denna enda usb-port som uppträder konstigt. Den sitter precis ovanför express card-sloten.

Låt säga att jag ansluter något (skrivare, scanner, digitalkamera, diskettstation/annat...) till den usb-porten, då talar datorn alltid om (bildligt och ljudligt): ny maskinvara hittad!

Men inte om jag ansluter grejen till någon av de andra tre usb-portarna. Vi talar här om prylar vars drivrutiner redan är inladdade i datorn...

Jag har också svårt att få in usb-kabeln i denna usb/e-sata-port ska sägas.

😳

//:debatt

Annons
Postat

Hade också samma problem, fick svaret att datorn inte känner igen maskinvaran även om drivrutinerna är installerade. Det vill säga att du måste använda samma usb-port till enheten om du inte vill installera om drivrutinerna.

Usbporten beter sig förmodligen så eftersom att det är en e-sata (ingen aning varför). Har för mig att mina usbportar är det med, åtminstone dom nära internetsladden för de är också svåra att få in kabeln i.

Jag löste det genom att köpa en usb hub, smidigt och mer lättåtkomligt 😳

Postat

Okaaaay! Jag tänkte det kunde vara nåt felbygge i min nya laptop, då express card-sloten ligger precis ovanför denna usb/e-sata-port och ljudkortet inte funkat in i express card-sloten. Toshiba-supporten sa att det kunde vara ett felbygge, och knappast adaptern mellan det externa ljudkortet och express card-sloten, eftersom all ström når ljudkortet (rätt lampor lyser, ljud går in osv.).

Finns det nåt annat än hårddiskar som använder e-sata?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.