debatt Postat 28 februari 2009 Postat 28 februari 2009 God morgon! Igår fick jag rådet att ta bort Windows Media Center från min dator!! Det gjorde mig minst sagt förbryllad med tanke på att jag kör Windows XP, iofs på en laptop som ursprungligen levererades med Windows Vista Business, men i alla fall... jag installerade ju Win XP Pro exakt enligt instruktionen (den dvd-n var medsänd). Sedan var det ju förvisso vissa drivrutiner som oförklarligt nog inte ville vara med i alla fall, till ett par nätverkskort, men det löstes genom en supportkontakt. Har för mig att det bara gällde versionerna Vista Ultimate och Home Premium. Att det är de enda Windowsversionerna med Windows Media Center. Men framförallt; alldeles oavsett vilken version som en gång fanns i min dator, så borde den väl inte finnas kvar där nu ändå, påpekade jag, men "det kan finnas fragment kvar av Vista i alla fall. Och då kanske även Windows Media Center. Men en del ljudkort tål inte, dvs. klarar inte att Windows Media Center finns i datorn och det blir störningar med volymkontrollerandet framförallt. Det kan gälla även ditt ljudkort. Särskilt då det är 3.5 år gammalt." Låter ju inte klokt. Får väl använda Sök-funktionen som de rådde mig till. 😲 //:debatt
Hellpig Postat 28 februari 2009 Postat 28 februari 2009 Även om det fanns 'fragment' kvar av den gamla installationen så skall inte den nya XP-installationen påverkas av dessa. Eller kanske är det så att utvecklarna på MS har lagt något i XP som skannar hårddisken efter nyare versioner av operativsystem och använder sig av funktionalitet från detta framtida OS? Genialiskt! Nja... jag tror inte det, va.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.